• Pluttesnuttan

Vad har ni under skaljackan? Vindfleece eller vanlig fleccejacka?

Vad är bäst, varmast?

• Svar på tråden Vad har ni under skaljackan? Vindfleece eller vanlig fleccejacka?
  • sweasmamma

vanlig fleece är nog varmast!! 

men det är nog mer att rek till vinden ,ska det vara till nu så hade jag satsat på vindfleece =) 

• Snabeldrake

När det blir kallare vanlig fleece. Nu bara långärmad tröja. Vindfleece använder vi som jacka när det är bra vänder utan regn

• Nina 566

Har båda sorterna, använder mest vanlig fleece under skal. Men ibland vindfleecen, men den har vi mest som en separat jacka nu på hösten/våren.

• Dimitra

Behöver man verkligen en vindtät fleecejacka under vindtäta skaljackan?

Jag använder mellanlager i ull men hade jag valt fleecekläder hade det varit ett tunt av mellanlager-typ.

The Dimitra universe.
  • Pluttesnuttan

jag undrade eftersom jag sett många som haft vindfleece under skaljacka.. tänkte att det blir lite kaka på kaka.... men ok... då satsas det på vanlig fleece sen när det blir kallare =)

• Nina 566
    Pluttesnuttan skrev 2011-08-19 20:06:47 följande:
    jag undrade eftersom jag sett många som haft vindfleece under skaljacka.. tänkte att det blir lite kaka på kaka.... men ok... då satsas det på vanlig fleece sen när det blir kallare =)
    Tex POP skal är ju skapad för att ha vindfleece under när det är kallt. Sedan är det ju en smaksak vad man föredrar. Dom andas ju, så det blir ju aldrig svettigt osv.
  • sarsparis

Vanlig fleece, vindfleece tyckte jag blev för otympligt, vi hade en vindfleece från pop, i affären sa de att man absolut kan ha den under men hon rekommenderade det inte just för att den inte är lika mjuk och följsam som en vanlig fleece.

• Dr Mupp

Som regel vanlig fleece men eftersom skaljackan används som regnjacka och vindfleecejackan som jacka så händer det ju att de får dra skaljackan över vindjackan om det börjar regna.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Lantani

Jag har både skaljacka, vindfleece och vanlig fleece.
    Använder aldrig vindfleecen under skaljackan, tycker det blir lite knöligt och lite kaka på kaka liksom.
    Kör vanlig fleece under!

Alvin 081114 och Alice 100807
Svar på tråden Vad har ni under skaljackan? Vindfleece eller vanlig fleccejacka?