• Anonym

Ska jag sälja min mormors ring?

Det är såhär.... fick ärva en guldring utav min mormor medans hon fortfarande var i livet. Och innan hon blev sjuk... hon ville att jag skulle ha den, hon vill ge mig nåt som påminde om henne sa hon

Nu är det så att den är värd ungefär 1000 kr om jag lämnar in den, kanske ännu mer nu när guldpriset stigit. Vi i familjen behöver verkligen dessa pengar... inte så att vi svälter ihjäl men det är fruktansvärt mycket kostnader just nu...

Jag är i valet och kvalet.... den ligger där i skåpet bara och samlar damm.... men samtidigt... kommer jag ångra det sen? Ringen som jag fick från min älskade mormor...

Vad ska jag göra... dessa 1000 kr skulle underlätta för oss nåt enormt men det klart, hade jag inte haft ringen så hade vi antagligen klarat oss ändå

Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Ska jag sälja min mormors ring?
  • Ruggugglan

Jag hade nog behållt ringen.

• Anonym

Ok ja det lutar ju åt det...

• Stekt potatis

Jag hade ALDRIG sålt något så personligt som min mormor gett mig för att jag skulle bli påmind om henne. Usch så dåligt jag hade mått.

• MrsHW

Aldrig i mitt liv att jag gjort av med ringen. Jag hade hellre sålt min tv. Jag har vigselringar från gammelmormor/morfar och från min mormor/morfar. 
    Aldrig att jag släpper dem. 

longingfortheone.blogg.se/ ♥ Bebis BF 120213 ♥
  • nenapena

Jag hade aldrig sålt ringen. 1000 kr vad fan är det?
    En piss i havet jämfört vad ringen skulle betyda för mig om jag hade fått den.
    Jag tror verkligen du skulle ångra dig.

• Anonym

Snälla, behåll ringen!

Det handlar trots allt "bara" om 1000 kronor, och säljer du den kommer du sälja ditt minne från din mormor. Om jag vore du så skulle jag behållit den, och istället ätit gröt och annan väldigt billig mat med min familj.  

• Anonym

Ja jag vet!! Men min mormor var också otroligt barnkär (hon hann aldrig träffa mina barn) och tror hon hade velat att jag sålde den för att barnen skulle få ordentliga kläder till vintern ( vilket pengarna skulle gå till)

Men visst, kanske skulle jag börja må dåligt. Det är det jag är rädd för!!

Jag vill att ni tar ett beslut åt mig

• Anonym

1000 kr är då rakt inte "en piss i havet" för den här familjen just nu!!

Hade det varit det, hade jag naturligtvis inte funderat på det....

• SilverLadyG

Jag kommer aldrig, ALDRIG att sälja ringar som mormor har gett mig och min gudmor, må de vara värda miljoner. Deras värde för mig är större än penningsbelopp.
    1000 kr är lite, är det verkligen värt att ge upp en ring som har större värde än pengar kan räkna? Jag förstår dig när det gäller ekonomiska problem och sånt, har själv varit där men såna fina gåvor har jag kvar.
    Skulle tänka att dessa 1000 kr har jag för tillfället men ringen kan jag titta på resten av livet och känna mig rik.

• Stekt potatis
    Anonym skrev 2011-08-19 22:45:20 följande:

Ja jag vet!! Men min mormor var också otroligt barnkär (hon hann aldrig träffa mina barn) och tror hon hade velat att jag sålde den för att barnen skulle få ordentliga kläder till vintern ( vilket pengarna skulle gå till)

Men visst, kanske skulle jag börja må dåligt. Det är det jag är rädd för!!

Jag vill att ni tar ett beslut åt mig

Då beslutar vi att du behåller ringen.  "Någon" kommer att sörja för att det finns kläder till barnen ändå, det är jag helt säker på. Börja använda ringen vetja!
Svar på tråden Ska jag sälja min mormors ring?