• phoolan

Vad kul med nya medlemmar!

Hej!
    Vad kul att ni visar intresse! Var bor ni och när har ni beräknad förlossning?
    Själv ska jag flytta till Bergavägen i Eslöv och väntar mitt andra barn 4 oktober. Min första barn, Ella, är nu 3år. Just nu bor jag i Lund, men vi blev tvungna att flytta från vår studentbostad, så lite hastigt och lusigt blev det Eslöv. Hur länge har ni själva bott i Eslöv?

Jag ser fram emot en ny stad och nya vänner!

Mvh
    Susanne

• Svar på tråden Vad kul med nya medlemmar!
  • saramalm

Hej!
    Vad kul med den här gruppen :) 
    Välkommen till stan phoolan, och ser att vi nästan är grannar :) bor på Frostavägen.

Jag har bf  28 november, känns som en hel evighet kvar... kan ju ha och göra med att jag är sängliggandes och har de ganska kämpigt nu, pga foglossning (men nu är de slut gnällt om de, finns andra trådar där jag kan gnälla :))

Jag har en son sen innan, ett litet charmtroll på 2år :)

Vi har bott i Eslöv i drygt 3år, flyttade hit efter studietiden. Vi är från småland både maken och jag, men trivs ganska bra här :)

Mvh
    Sara 

• phoolan

Vad skoj att du blev medlem i gruppen! Håller med om att det känns långt kvar till november, men för oss blir första delmålen flytten i oktober, sen kommer tiden gå snabbt! Går din son på Bergabo?
    /Susanne

• phoolan

oj, ser att du har skrivit mer. jag är inte så van vid hur allt på familjeliv fungerar och ser ut! är du sjukskriven nu då? jag har också en del problem med foglossning. hade mycket foglossning med mitt första barn, framförallt efteråt. ville inte ge med sig, men jag har lyckligtvis aldrig varit sängliggande. hoppas du orkar kämpa på i alla fall! vi är också från småland, kalmar. har bott i lund i 6 år. vi trivs också bra här, men iaf jag längtar hem en del.

• saramalm

Nej min son går på förskolan Kluringen.

Jag har varit sjukskriven sen v.8 så nu är de segt som sjutton.
    Vad kul med Kalmar, de var där jag och maken träffades när vi pluggade där :)

Hoppas allt går smidigt med flytten och att din foglossning inte blir värre.
    /Sara 

• phoolan

oj, ja det måste vara hur segt som helst! måste vara svårt att leka med sonen också?! min foglossning har nästan blivit bättre tycker jag! det är nog för att jag har varit försiktigt och arbetar lite mindre nu. ja jag hoppas också på en smidig flytt. alltid jobbigt med all packning, städning och allt! men det ska bli spännande iaf! jag räknar ner dagarna nu...

• saramalm

Vad skönt att din foglossning har blivit bättre... min blir bara sämre och sämre trots att jag inte gör nånting... 
    Kan tyvärr inte leka med sonen så blir mest att vi läser sagor och tittar på film tillsammans så får han leka med pappa istället.
    Förstår att de är spännande med flytt, de är så skönt när de är över och man har kommit i ordning :) 

• phoolan

Usch! jag förstår inte hur du står ut! måste vara riktigt trist att vara sängliggande... jag hoppas du orkar lite till, 28 november börjar ju faktiskt närma sig! spännande! jag har ganska exakt en månad kvar nu och det börjar kännas som att det snart är dags nu. börjar tänka mer och mer på förlossningen och allt sånt.

vi har precis flyttat och har flyttkartonger överallt, men för varje dag packar vi upp något nytt. så sakta sakta minskar kartongerna. men det har varit lite omvälvande. tex, svårt att laga mat när alla redskap ligger i kartonger!

• saramalm

Ja nu närmar det sig verkligen.

Jag hoppas bara att pyret vill stanna kvar två veckor till så vi hinner upp till västervik, för jag vill verkligen föda där.

Vad skönt att se kartongerna minska i antal när man packar upp dem. Hoppas att ni kommer i ordning lite till innan bebisen kommer :) 

• phoolan

Är du från Västervik? Har en kompis som bor där och vi var på weekend där i somras. Har firat nyår där också, i Lysingsbadet. Trevlig stad! Mycket fint på sommaren! Födde du där sist? Jag kommer åka till Lund igen, men det känns lite jobbigare att behöva åka längre nu. Förra gången tog det bara tio minuter med taxi. Får hoppas att barnet inte vill komma ut alltför fort när det väl sätter igång! Har du varit på öppna förskolan i Tåbelund förresten? Är det bra där?
    Lycka till och hör av dig när det har hänt något! =)

• saramalm

Min gubbe är ifrån Västervik och ja jag födde där förra gången oxå och hade en fantastisk förlossning så ville vara där en gång till.

Jag har inte varit på öppna förskolan på Tåbelund men kommer säkert att vara där en hel del sen när bebisen har kommit.

Du får oxå höra av dig när de händer nåt,  de är väl idag det är bf?

Lycka till!! Kram 

• phoolan

jo nu har det hänt något! jag är numera stolt tvåbarnsmor. jag födde en dotter, vilma för en vecka sedan. allt gick bra, men nästan lite för snabbt. hon föddes 20 min efter att vi kom till förlossningen. jag hann knappt fatta vad som hände! hur går det för dig?  är du i västervik nu?

kram kram

• saramalm

ÅÅ grattis!! Oj vilken snabb förlossning. 
    Det går sakta framåt, vi är i västervik nu och inatt sov vi på förlossningen för vi trodde de drog igång igårkväll men allt avstannade och nu sitter jag här utan minsta lilla värk... så bara att vänta ett tag till.

Hur känns det att vara tvåbarnsmor? Har du fattat det ännu?

Kramar 

• phoolan

jodå nu har jag börjat vänja mig, men nästa vecka kommer jag vara själv med barnen om dagarna och några kvällar. det blir nog lite jobbigt. det är ju svårt att leka och amma samtidigt och svårt att natta när den lilla skriker, med det ska nog gå bra ändå. det är mysigt med en bebis igen! vad tråkigt att det hela stannade av igen, men det borde ju snart vara dags då iaf! vet ni om det är en kille eller tjej?

kram kram

• saramalm

Nu har lillebror kommit eller rättare sagt den 17/11. Hade en snabb och lätt förlossning :)

Jo vi visste att det skulle bli en liten kille :) 

• phoolan

Åh, stort grattis!!! det verkar ha gått bra, vad skönt! hoppas att foglossningen snart ger med sig också! njut av den lille nye familjemedlemmen! =)

• Nypon77

Hej.

Hur går det för er? Jag fick en pojke den 29 okt. Vi bor också i Eslöv och vi har en flicka som är 3 år. Efter förlossningen hade jag stora problem med foglossning, och det har inte gett med sig förrän nu när jag har fått akupunktur och ett träningsprogram av en sjukgymnast. Phoolan, hur går det för er? Hur tycker du det går att ha två barn?

Svar på tråden Vad kul med nya medlemmar!