• Anonym (Usch)

Frossa på nätterna?

Hoppas det finns nån som kan förklara för mig vad det här är Rynkar på näsan den senaste veckan har jag mått dåligt på nätterna. Jag går och lägger mig runt 22-23tiden och somnar gott, sen vaknar jag ALLTID mitt i natten och fryser så jag skakar, samtidigt som jag VRÅLSVETTAS. Det är såå obehagligt, jag kan inte ta av mig täcket för att sluta svettas, för jag fryser så jag håller på att gå under. På morgonen vaknar jag alltid helt slut, även om jag sovit gott känns det som att jag sprungit maraton på antarktis hela natten. Min sambo får dra av mig mina dyblöta kläder mitt i natten och bädda in mig i flera täcken osv. Får byta sängkläder varje morgon.

FInns det nån som haft det såhär? Vad beror det på? Jag mår bra i övrigt (vad jag vet), men brukar vara lite frusen av mig.

• Svar på tråden Frossa på nätterna?
  • Anonym (Usch)

Ingen? Rynkar på näsan

• mamma till tre busungar

Du ska uppsöka vård för detta om det inte går över inom en snar framtid. 

Hur gammal är du?

• Anonym (?)

Låter som någon typ av klimakteriebesvär...

Har du feber när det blir så här tror du?

• Anonym (Usch)

Jag är bara 21 år. Vet inte om jag har feber NÄR det händer, eftersom jag inte går upp på natten och tar tempen. Men på morgonen och kvällen innan jag sover har jag inte feber.

Anonym (Usch) skrev 2011-08-20 23:45:31 följande:
    Jag är bara 21 år. Vet inte om jag har feber NÄR det händer, eftersom jag inte går upp på natten och tar tempen. Men på morgonen och kvällen innan jag sover har jag inte feber.
    Hur som helst tycker jag att du ska söka vård för detta.

Och klimakteriet ska det inte vara då du är 21

Kan du vara gravid?

• Anonym (?)

Besök vc och be dem att ta en blodstatus. Ångest?

• Anonym (Usch)
    mamma till tre busungar skrev 2011-08-20 23:47:19 följande:
    Kan du vara gravid?
    Hmm, det vet jag inte. Tar p-piller men har haft lite trassel med magen eftersom jag varit utomlands. Kanske borde ta ett test.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (?) skrev 2011-08-20 23:48:15 följande:
    Besök vc och be dem att ta en blodstatus. Ångest?
    Har inte ångest men tar antidepressiva, har tagit dem i nästan 6 månader utan biverkningar så jag tror inte det är en biverkning som kommer nu. Ska till VC om några veckor för blodprov, kan ta upp det här då om det inte gått över.
  • Alli66

Hej,
    Ta ett test. Jag är 45 nu men när jag var i mellan 20 och 30 kommer jag ihåg att jag hade vid flera tillfällen frossa på kvällen helt utan anledning och nästa dag mådde jag bra. Jag gick till husläkare och tog prover dan efter ett sånt "anfall" men det var inget fel.
    I alla fall, det upphörde av sig själv så småningom och sen dess har jag inte faft det, så det kan mycket väl vara ofarligt. 

• Lindreas

Har du kollat din sköldkörtel? Jag får liknande när jag inte ligger rätt till med medicinen jag tar mot hypothyreos, så ta kontakt med vc och be att få kolla, det är ett enkelt blodprov!

• Magda40

Tror också på sköldkörteln. Känner igen det. Kommer och går...

Svar på tråden Frossa på nätterna?