• Helle333

Jaha

På måndag börjar sambon att jobba igen. Och jag får återigen införa en ny vardaga. Hittills har jag ju kunnat få lite hjälp med dottern både dag- och nattetid men på måndag är det slut med det. Han börjar jobba och måste därmed sova mer sammanhängande och på dagarna är han ju på jobbet hela tiden så man inte kan be honom om hjälp. Det känns lite jobbigt just nu. Trött på att inte ha någon BH. Jag längtar efter att brösten ska stabilisera sig i storleken så jag kan köpa en rejäl BH. Dem är stora och tunga i vanliga fall. Nu är dem groteska.
    Mamma och hennes kille är på besök. De bor på hotell och naturligtvis gick mamma och blev förkyld inatt så nu kan dem inte hälsa på hemma hos oss mer under helgen utan bara utomhus så inte dottern blir smittad. Hon är inte ens två veckor gammal. Det kommer dröja flera månader innan mamma får se sitt barnbarn igen. Det är så typiskt. Ja jag behöver gnälla av mig lite.

• Svar på tråden Jaha
  • Natulcien

Det blir bättre. Det ordnar sig. Och tiden går så fort. Njut av ditt lilla underverk!

• Helle333
    Natulcien skrev 2011-08-20 11:33:40 följande:
    Det blir bättre. Det ordnar sig. Och tiden går så fort. Njut av ditt lilla underverk!
    Jag njuter av henne nästan hela tiden. Det som känns mest synd just nu är att hennes mormor inte kan komma hem till oss mer under helgen. Vi skulle ha en riktig myslunch idag men den kan vi inte ha. Och det känns lite överväldigande att jag nu ska vara ensam med lilltjejen hela dagarna när sambon är på jobbet där arbetstiderna varierar lite från dag till dag. Det känns helt enkelt lite läskigt.
  • Natulcien
    Helle333 skrev 2011-08-20 11:49:05 följande:
    Jag njuter av henne nästan hela tiden. Det som känns mest synd just nu är att hennes mormor inte kan komma hem till oss mer under helgen. Vi skulle ha en riktig myslunch idag men den kan vi inte ha. Och det känns lite överväldigande att jag nu ska vara ensam med lilltjejen hela dagarna när sambon är på jobbet där arbetstiderna varierar lite från dag till dag. Det känns helt enkelt lite läskigt.
    Jag minns känslan. Det var läskigt att bli helt ensam innan man hade riktig koll på hur det lilla livet funkade...
    Men det gick jättebra och kommer att gå jättebra för dig med. Och det är så skönt när man inser att det går bra! Glad
Svar på tråden Jaha