• Nemi76

Bröllopspresent till allra bästaste väninnan?

Jag är ute i god tid men det är nog lika bra. Nästa sommar gifter sig min allra bästaste finaste väninna. Vi har känt varandra i 28 år (jösses) och som ni förstår vill jag köpa eller göra något alldeles extraordinärt till henne. Något betydelsefullt och fint, det behöver inte vara extremt dyrt men det ska vara en enorm tanke bakom. Men jag har typ noll fantasi just nu och behöver lite tips och råd!

• Svar på tråden Bröllopspresent till allra bästaste väninnan?
  • MammaBella

Samla ihop en massa bilder på paret och deras uppväxt från nära och kära till dem och gör ett riktigt romantiskt fotoalbum.

• Nemi76
    MammaBella skrev 2011-08-20 20:21:14 följande:
    Samla ihop en massa bilder på paret och deras uppväxt från nära och kära till dem och gör ett riktigt romantiskt fotoalbum.
    Jag hade i tankarna ett fotoalbum på bruden eftersom vi enna är uppväxta tillsammans, men att samla ihop bilder på brudparet är ju enna bättre eftersom det är deras dag
  • JAG är BÄST

Köp en fin kristall vas/champagneglas och gravera in deras namn och bröllopsdatum.

Hur mycket FÅR det kosta. Lättare att veta summan på vad du kan tänkas lägga ut på din bästa väninna.

• Nemi76
    JAG är BÄST skrev 2011-08-20 20:36:44 följande:
    Köp en fin kristall vas/champagneglas och gravera in deras namn och bröllopsdatum.

Hur mycket FÅR det kosta. Lättare att veta summan på vad du kan tänkas lägga ut på din bästa väninna.

Jag vill egentligen ge något som kostar mer tanke och hjärta än pengar. Inte för att pengar saknas, hittar jag "the present" kan jag ge ett par tusenlappar. Men jag vill ge något som betyder något.

De är "enkla människor" som gör saker med sina barn, reser en del och umgås med sina familjer. Kristallvas och champagneglas är fina presenter men jag är rädd att det ställs i ett skåp och glöms bort...

• Faile

Tycker Mammabellas förslag var jättebra. Jag hade blivit otroligt glad över en så personlig och genomtänkt present av min "bästis"

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Nemi76
    Faile skrev 2011-08-21 10:10:08 följande:
    Tycker Mammabellas förslag var jättebra. Jag hade blivit otroligt glad över en så personlig och genomtänkt present av min "bästis"
    Jag ska försöka lura ut hur jag ska få tag på så mycket bilder som möjligt. Får höra med syskon osv vad de har för bilder, kanske sno med mig parets fotoalbum och få bilder på deras barn som små osv Det finns ju många företag som gör jättefina fotoböcker
  • JAG är BÄST
    Nemi76 skrev 2011-08-21 10:07:28 följande:

Jag vill egentligen ge något som kostar mer tanke och hjärta än pengar. Inte för att pengar saknas, hittar jag "the present" kan jag ge ett par tusenlappar. Men jag vill ge något som betyder något.

De är "enkla människor" som gör saker med sina barn, reser en del och umgås med sina familjer. Kristallvas och champagneglas är fina presenter men jag är rädd att det ställs i ett skåp och glöms bort...

Kristallvas skulle nog användas och stå framme tror jag om deeras namn + bröllopsdatum var ingraverat om inte skulle den garanterat åka fram 1gång per år iallafall .

Men en spa-weekend, eller gör ett hemmaspa-korg med skumpa till, + ett album.
  • Nemi76
    JAG är BÄST skrev 2011-08-22 10:12:36 följande:
    Kristallvas skulle nog användas och stå framme tror jag om deeras namn + bröllopsdatum var ingraverat om inte skulle den garanterat åka fram 1gång per år iallafall .

Men en spa-weekend, eller gör ett hemmaspa-korg med skumpa till, + ett album.

En spa-weekend på tu man hand utan barnen hade nog varit väldigt uppskattat De har inget badkar så hemma-spa funkar nog inte så bra
    Tack för ditt tips! 
  • JAG är BÄST
    Nemi76 skrev 2011-08-22 10:14:35 följande:
    En spa-weekend på tu man hand utan barnen hade nog varit väldigt uppskattat De har inget badkar så hemma-spa funkar nog inte så bra
    Tack för ditt tips! 
    Om det nu inte finns direkt hinder från din sida så varför inte en romantisk midda på en restaurang före spaét?
  • Nemi76
    JAG är BÄST skrev 2011-08-22 11:17:24 följande:
    Om det nu inte finns direkt hinder från din sida så varför inte en romantisk midda på en restaurang före spaét?

Värt att kolla upp Man kan ju kolla med deras syskon vad de tänkt köpa, så man inte köper samma...eller så kan man gå ihop och slå på rejält stort
  • JAG är BÄST
    Nemi76 skrev 2011-08-22 11:20:01 följande:
    Värt att kolla upp Man kan ju kolla med deras syskon vad de tänkt köpa, så man inte köper samma...eller så kan man gå ihop och slå på rejält stort
    Men varför inte gå ihop och ge dom något regält, varför inte 1v sem utomlands?
  • Nemi76
    JAG är BÄST skrev 2011-08-22 11:35:30 följande:
    Men varför inte gå ihop och ge dom något regält, varför inte 1v sem utomlands?

Inte en helt dum idé
  • korfu08

Ge dem en hotellnatt, nån spanatt eller nåt sånt de kan göra i hop, så de kan få en upplevelse. Gå i hop ett gäng och ge den en natt på Hasseludden Spa t ex. Tror det är mer skoj än att få en massa saker.

• eliten

När min bästa vän gifte sej gav jag en picknick korg med goda saker i t.ex choklad, kex osv. champagneglas, champagne, fin filt och ett album med bilder på dem som jag hade gjort så de kunde ha picknick dagen efter och ha det mysigt och prata om sitt bröllop

• Nemi76

Det närmar sig ju och lite fler tips tages tacknämligt emot Det där med resa och hotellnatt känns lite uteslutet pga de har fått och kommer att få det redan. Fotoalbumet är nog en stark kandidat, men jag tar som sagt gärna emot fler tips och förslag

Svar på tråden Bröllopspresent till allra bästaste väninnan?