• Anonym (Mysigt)

Förändrad sperma-smak? Smakade plötsligt gott!

Min sambo har alltid haft väldigt salt sperma, så pass salt att jag inte vill ta satsen i munnen när vi har oralsex.
    Häromdagen så blev jag dock så paff när hans sperma plötsligt smakade jättesött! Verkligen sött. Jag hade inga problem alls med att få sperma i munnen och tyckte inte det varken luktade eller smakade starkt.
    Kan säga att detta inte hänt på över 3 års tid, han har alltid haft väldigt stark sperma.
    Han har inga könssjukdomar eller sådant i övrigt.

vad kan detta bero på?
    Min första tanke är att jag är gravid och undrar om det kanske påverkar mina egna smaklökar? Haha. Att jag bara upplevde det sötare, även om det egentligen inte var det?
    Tokigt låter det men det var det första jag tänkte på.

Jag frågade honom vad han ätit men han hade inte ätit något utöver det som han brukar, så vi vet inte varför det plötsligt smakade jättesött.
    Dock skulle vi ju vilja behålla den söta smaken, så skulle jag kunna ta satsen i munnen varje gång :)

Någon som vet vad de kan bero på att smaken förändrades?
    Något som vet som förbättrar salt/besk sperma smak till de bättre?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Förändrad sperma-smak? Smakade plötsligt gott!
  • Lollo36

Mängder med ananasjuice?

The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • Anonym

puffar!
    Jag kan inte suga av min man längre pga illa smakade "försats och sats"... vad kan det bero på hur kan vi lösa det?? 

• DrJekyl
    Anonym skrev 2011-08-31 10:18:48 följande:
    puffar!
    Jag kan inte suga av min man längre pga illa smakade "försats och sats"... vad kan det bero på hur kan vi lösa det?? 
    Säg åt han att äta annanas, eller andra söta frukter tex vattenmelon.. Undvik selleri, vitlök, sparris, stark mat,..
  • Tom Araya

Följande har jag läst ska påverka smaken (i vissa fall även egen eller rättare sagt hennes erfarenhet).

Bättre smak:
    Ananasjuice och frukt i allmänhet

Sämre smak:
    Starkt kryddad mat, sparris, starka ostar, rökning, bakfylla, ej tömt på länge.

• Clownensleende

Din man har förmodligen ändrat livsstil på sistone.
    En hälsosam livsstil kombinerat med mycket frukt och grönt sägs köra vaniljsåsen aningen aptitlig och välsmakande.

En inaktiv person som röker, dricker och har dålig kosthållning smakar allt som ofta skit säger forskningen.

• Har gjort det

Som många sagt innan så är dåligt leverne inte bra för smaken. Jag brukar äta mycket frukt och helst apelsin dagarna innan jag vet att jag ska tömma mig. Det ger sperman både bättre lukt, smak, utseende och konsistens. Känns bättre mot partnern :)

• Anonym (Rökning)

Fast det med rökning å dålig mat stämmer inte. Dejtade en kille som rökte, drack rätt mycket och åt mest snabbmat och hans sperma smakade gudomligt.
    Nu dejtar jag en kille som är rätt motsats i hälsovanor och även om hans sperma inte alls är äcklig så är den mer besk... nästan bitter...

Svar på tråden Förändrad sperma-smak? Smakade plötsligt gott!