• jazzan

Klågerup eller Bara - någon som bor där? Behöver input! :)

Hej!

Bor i en  mindre lägenhet i Malmö nu och har fått barn, så vi funderar på hus.
    Vi har tittat lite på Klågerup eller Bara i Svedala kommun, och undrar nu om någon här kanske bor där?

Jag undrar vad ni tycker om det - är det trevligt där? Bra människor, ingen brottslighet, bra för barn etc?

Jättetacksam för all input :)

MVH
    Jazzan      

• Svar på tråden Klågerup eller Bara - någon som bor där? Behöver input! :)
  • älskarlivet81

Bor inte just där, men vad då "ingen brottslighet"? Brottslighet finns över allt.. Inget ställe är perfekt.. 

Vi tittade aldrig på hus i Bara eller Klågerup för det kändes så mycket landet över det :) Men jag tror att det är rätt bra där ute. 

• Hellokittymamma

Jag är uppvuxen i Klågerup även sambon min. Nu när vi själva fått barn vill vi båda tillbaka till "hålan" för att ge vårt barn den uppväxt vi fått..

• Nille77

Hej! Vi flyttade till Klågerup i januari och trivs väldigt bra. Jag har en dotter på 2.5år och här finns ett stort bra dagis till henne. Alldeles brevid dagis ligger skolan som är från åk1-9. Jag jobbar i Lund och tar bussen varje dag. Till Malmö går det tätare med bussar men det tar lite längre tid om man ska in till centrum.
    Närmaste vårdcentral finns i Bara men här finns iallafall en liten affär i byn.
    Någon brottslighet har vi inte märkt av än så länge men har hört talas om en del hus som haft inbrott men så är det ju överallt. Är det något mer du undrar så säg till.

Svar på tråden Klågerup eller Bara - någon som bor där? Behöver input! :)