• äppelmos

hur klä babyn i bärselen på vinter/höst?

eftersom bärarens jacka inte kan stängas om tänkte jag.

tjock overall eller fleeceoverall med långärmat och långbent innanför?

hur har nu gjort?

vill ju kunna bära då med! 

• Svar på tråden hur klä babyn i bärselen på vinter/höst?
  • EJai

jag hade en tjock go fleez på min dotter omkring 3 månader med tjocka tossar och gosig hjälm mössa. och sen strumpe byxa och mbyxa och t-shirt och tjock tröja. beror på hur kallt det blir.

• Sofie 87

Jag brukade ha en varm och go fleece overall med en vanlig filt över! Funkade jätte bra

• En till mamma

Vi investerade i en riktigt bra overall, när det var riktigt kallt hade vi fleece overall under. Hade ett par ull raggsockar och ett par tofflor o fårskinn över . På händerna hade vi fårskinns vantar även fuskolle och en tjock mössa. Låter kanske mycket men hon var aldrig kall även om vi hade varit o stallet i många timmar. Enbart fleece overall tyckte jag blåste igenom och hon blev grinig fort.

• luspudel

När sonen var liten hade vi fleeceoverall och det räckte gott, han var aldrig kall. Dottern är lite mer frusen av sig men jag får helt enkelt testa och se, men det räcker nog Vi bor på västkusten kan jag tillägga, så det är blåsigt och fuktig kyla.

• Flickan och kråkan

Bäjacka rekommenderar jag varmt till små barn, så slipper man allt sådant krångel . Rejäl mössa bara. När de börjat bli lite äldre och ska i och ur en massa då har jag kört full vintemundering på dem och så burit utanpå mina egna kläder. Bärskydd finns ju också . Babylegs är smidigt också då byxorna dras upp när man bär.

• äppelmos

tack för alla tips och erfarenheter!

• Dr Mupp

Vi hade vanliga innekläder, tossar och mössa som fick ner i nacken. Sen satt de innaför min jacka, alltid varma och goa. Rikigt kalla dagar hade de en fleeceoverall också.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • mini 75

P.o.P har en windstopper fleeceoverall som vi använde... och varierade med kläder under beroende på hur kallt det var ute.

• Min älskade dotter

Vi har köpt p.o.p windstopper fleeceoverall, precis som "mini 75". Tänkte börja ha den nu i höst med så mkt kläder under som behövs. Det som är kanon är ju att man vet att det inte blåser igenom den!

• Findusfideli

Jag hade en bärjacka förra vintern. Det var så skönt att bara klä på tossor, vantar, fuskolle och mössa. Om det var riktigt kallt hade jag en bärväst i fleece under också. Vi värmde varandra och hade det så mysigt. Nu tror jag att det blir ordentliga vinterkläder och vanlig jacka för min del.

• moggleif
    MrsMia skrev 2011-08-21 00:53:41 följande:
    Köp ett sådant här överdrag och kombinera med fleece på barnet vid behov.  www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....
    Funkar i princip bara till BB selar.
    Ett riktigt bärskydd som är flexibelt och funkar till det mesta. Har det själv och är supernöjd. Klarade den gågna vintern galant. Vantar och tossor användes också, i övrigt räckte min kroppsvärme och detta bärskydd.
    http://www.edenbaby.se/catalog.php?item=198 
Svar på tråden hur klä babyn i bärselen på vinter/höst?