• ollebulle86

Låta sina 4-5 åringar springa ute till 22-23 på kvällen på sommaren?

Nu är jag nog lite extra gnällig och känslig för att jag är gravid, men här jag bor har vi en gård som det varit mycket spring ute på och en massa skrikande, sent. 22-23 tiden på kvällen springer det fortfarande en massa barn ute på gården som väsnas och sparkar boll osv.
    Jätte irriterande tycker i alla fall jag när jag ligger och försöker sova, men får väl skylla mej själv som inte orkar gå ut på gården och säger ifrån.

Barnen som springer ute så sent är väl från 4-5 års åldern och uppåt (jag har en son som är 5 år och jag hör att de är ungefär i samma ålder) och det jag reagerar på så är att man låter sina så pass små barn springa ute så sent?
    Visst, det har varit sommar, det är ute på gården och föräldrarna har (förhoppnignsvis) suttit ute med dom, men jag tycker ändå det är sent för så små barn att vara ute. Plus att de måste väl förstå att folk störs av det.

Som sagt, jag är extra gnällig just nu och extra känslig för grejor, men är inte det sent för barn i den åldern att vara ute? Visst om det kanske är nått speciellt nån gång, men varje kväll?

Och som sagt, vet att jag får skylla mej själv som inte säger ifrån när det stör mej, men är helt enkelt för trött för att orka sprigna ut på gården och säga till när jag sovit några timmar

• Svar på tråden Låta sina 4-5 åringar springa ute till 22-23 på kvällen på sommaren?
  • Queenie70

Vi bor kanske på samma gård..

• SilverLadyG

vanligt i Stockholms förorter, då kan barnen (4-8 år)vara ute och skrika till 1,2 på natten. Värre än någon som skulle ha fest, barnskrik ute på gården mitt på natten är värst.

• ollebulle86
    Queenie70 skrev 2011-08-21 10:05:54 följande:
    Vi bor kanske på samma gård..
    Ja kanske det.
    Har även vaknat några gånger vid 2-3 på natten av att ungdommarna springer och väsnas på gården men det har jag en annan förståelse för än att 4-5 åringar är ute till i alla fall 22-23 (även om det är grymt störigt att bli väckt mitt i natten av en massa väsen.
    SilverLadyG skrev 2011-08-21 10:06:56 följande:
    vanligt i Stockholms förorter, då kan barnen (4-8 år)vara ute och skrika till 1,2 på natten. Värre än någon som skulle ha fest, barnskrik ute på gården mitt på natten är värst.
    Varför låter man som förälder sina barn vara ute så sent, det kan jag inte förstå?
    Visst, min son har nångång på helgen varit vaken i sin säng och sett på tv vid samma tid, men itne fan skulle han få springa ute då!
    Ligger han i sängen har han i alla fall redan varvat ner.
  • SilverLadyG
    ollebulle86 skrev 2011-08-21 10:09:38 följande:
    Ja kanske det.
    Har även vaknat några gånger vid 2-3 på natten av att ungdommarna springer och väsnas på gården men det har jag en annan förståelse för än att 4-5 åringar är ute till i alla fall 22-23 (även om det är grymt störigt att bli väckt mitt i natten av en massa väsen.
    SilverLadyG skrev 2011-08-21 10:06:56 följande:
    Varför låter man som förälder sina barn vara ute så sent, det kan jag inte förstå?
    Visst, min son har nångång på helgen varit vaken i sin säng och sett på tv vid samma tid, men itne fan skulle han få springa ute då!
    Ligger han i sängen har han i alla fall redan varvat ner.
    Jag förstår inte det heller. Var är föräldrarna? Sjukt i alla fall.
  • ollebulle86

Men här tror jag dom är med barnen ute, låter i alla fall så. Men ändå, har man ingen respekt för andra?
    Alla kanske inte har semester.

• Indian29

hur länge ska de få var uppe när dom 15 då.....
    .....när barnen redan nu får vara så här sent ute....

• Indian29

...och när jag var liten så fick man lära sig att inte hela
    kvartet skulle höra mig....
    verkar ju inte gälla längre

• Jiinii

du får nog ta ork till dig och säga till om detta stör dig annars kommer det inte upphöra..

• Julia85

Här är det också massa spring på små barn sent på kvällen. Har en fyraåring och en sjuåring. De ska vara inne vid 18. Är vi ute och leker med dom så kan vi gå in vid 20 någon gång. Men sällan senare.

• seandra82

aldrig i livet att min 4-5 åring skulle vara uppe så sent på sommaren oavsett om ungen tjatar. kl senast kl 21:00 är det sova i alla fall när min unge är runt 4-5 år. 

Svar på tråden Låta sina 4-5 åringar springa ute till 22-23 på kvällen på sommaren?