• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp med att inreda gillestuga!

    Vore grymt tacksam för alla möjliga förslag jag kan få, nu när vi helrenoverat källaren/gillestugan. Är ett rum på ca 35 kvadrat, långsmalt. Ska ha det som TV-rum. Taket är vitlaserad träpanel, väggarna är vitmålade och på golvet ligger det ljusgrått klinkers.

    Undrar mest över färgval, men ser verkligen framemot att läsa alla era förslag (själv är jag för tillfället helt nollställd). Vill egentligen helst ha en mörk soffa på grund av småbarn som kanske spiller (eller dyl, tror ni förstår vad jag menar), men är osäker om det passar mot det ljusa?

    Som sagt, tacksam för ALLA förslag/alternativ/råd =)

  • Svar på tråden Hjälp med att inreda gillestuga!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi har ett vitt och lantligt hem i övrigt, men vi tänkte oss faktiskt köra lite murrigare i källaren.

    Vi tänkte också ha det som tv-rum och även som kontor. Tänkte ha vita väggar och svart golv.

    Men längs ena väggen tänkte jag ha ett sammtesdraperi i lite fransk eller orientalisk känsla - typ mörklila eller mörkbeige medaljong. Detta draperi kan man sedan dra för fönstret när det är biotajm. Känns som om det kommer kännas mer ombonad.

    I övrigt blir det mörk soffa, kuddar i brunt, rosa, lila. Lampskärmar i sammet, orientaliskt brickbord med ferfärgade ljuslykotr. Jag du fattar. Och längs med en väggen ett tre meter långt skrivbord med fyra stationer - en med symaskin, en med ritskiva, laptop och så vidare. Framför skrivbordet kommer vi ha en skena med tunt chiffongtyg att dra för när det inte används som kontor utan mer med gäster eller tv.


    ♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
  • Anonym (Kaffedraken)

    åh, det låter lite som vi vill ha det på väggar o golv i våran gillestuga.

    Jag vill nog ha en knallröd soffa där!


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Kaffedraken)

    åh, kan precis se stilen framför mig adamama ;) blir nog toppen! hade kunnat tänka mig så också =)
    la lola- rött är inte min färg, men skulle abolsut fungera- fick mig en tankeställare ;) behöver nog någon färgklick i alla fall

    tack för svaren-fortsätter fundera hej vilt över inredningen =)

  • Anonym (Kaffedraken)
    tjolahoppsansa skrev 2011-08-23 11:13:32 följande:
    åh, kan precis se stilen framför mig adamama ;) blir nog toppen! hade kunnat tänka mig så också =)
    la lola- rött är inte min färg, men skulle abolsut fungera- fick mig en tankeställare ;) behöver nog någon färgklick i alla fall

    tack för svaren-fortsätter fundera hej vilt över inredningen =)
    Ha en mörk soffa då o massa kuddar i nån färg du gillar?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Hjälp med att inreda gillestuga!