• Anonym (undrar)

Hur snabbt får ni skavsår/blir öm i musen?

Jag och min man hade sex i går kväll och i morse, redan efter i gårkväll blev jag rätt öm och efter i dag blev det så klart värre. Är det normalt att man blir det bara efter att haft sex två dagar i rad, även om det nu kanske inte var så mycket tid mellan gångerna.

Jag är ordentligt blöt så det är inget problem och min man är inte hårdhänt på något sätt. Han är förvisso ganska stor, men inte på något sätt extremt stor heller.

Är det fler som blir ömma så snabbt?  

• Svar på tråden Hur snabbt får ni skavsår/blir öm i musen?
  • Anonym (stor)

Han är nog för stor för dig tror ja. Han kanske är över medel, men du är medel. Förstår du? Använd glidmedel också!

• Anonym (undrar)
    Anonym (stor) skrev 2011-08-21 16:51:30 följande:
    Han är nog för stor för dig tror ja. Han kanske är över medel, men du är medel. Förstår du? Använd glidmedel också!

Jo, jag fattar. Får väl prova med det, men det känns lite ysnd då jag tycker jag har en hel del eget glid så att säga.
  • Jellybeanx

Jag blir egentligen bara det när vi antingen har skippat förspel och därmed är jag kåt men kanske inte alltid tillräckligt blöt, eller när jag haft flera stora orgasmer. Då kan jag knappt gå på en hel dag. :P

• Anonym (jo)

Har inte haft såna problem i vanliga fall men sista tiden nu kan det ha blivit så att det känns lite "slitet" om vi tex haft sex 2 dagar i rad. Jag har funderat på om det har med åldern att göra, är 41, kan det vara så att man börjar bli lite skörare eller så?
    Jag upplever faktiskt lite som om jag har blivit trängre sista månaderna men det kan väl inte vara möjligt...

• Anonym (stor)

Kanske ser fördelen med att ha "normalstor"???

Bara 14 cm o 12 i omkrets :(

• Anonym (Nyfiken)
    Hedebris skrev 2011-08-21 19:50:01 följande:
    Typ 5-6 min.. Sen börjar det ibland skava..
    Lite OT men får jag fråga en sak?

Vad menar du med 5-6 minuter? Alltså att din partner "Kör" på in och ut non-stop i 5-6 minuter...eller göra ni annat också under dom minutrarna?

Jag bara undrar för min man klarar typ 5 juck sen går det för honom. Jag undrar hur det är för andra.
  • Hedebris

Ja.. Först förspel och sen 5-6 min. Har jag inte kommit då så ber jag honom att komma

• Anonym (Nyfiken)
    Hedebris skrev 2011-08-21 20:16:36 följande:
    Ja.. Först förspel och sen 5-6 min. Har jag inte kommit då så ber jag honom att komma
    Ok tack .
  • Anonym (undrar)
    Jellybeanx skrev 2011-08-21 19:45:41 följande:
    Jag blir egentligen bara det när vi antingen har skippat förspel och därmed är jag kåt men kanske inte alltid tillräckligt blöt, eller när jag haft flera stora orgasmer. Då kan jag knappt gå på en hel dag. :P

Fast jag är ju alltid ordentligt blöt...det känns inte som om det borde vara det. Men jag får väl prova glidmedel som någon annan skrev.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (jo) skrev 2011-08-21 19:47:40 följande:
    Har inte haft såna problem i vanliga fall men sista tiden nu kan det ha blivit så att det känns lite "slitet" om vi tex haft sex 2 dagar i rad. Jag har funderat på om det har med åldern att göra, är 41, kan det vara så att man börjar bli lite skörare eller så?
    Jag upplever faktiskt lite som om jag har blivit trängre sista månaderna men det kan väl inte vara möjligt...

Ja, kanske. Även om det låter bra tråkigt. Jag är 35, snart 36. Jag får fråga min man hur han upplever min trånghet, om han märker någon skillnad.

Du har kanske kniiiipt duktigt. 
  • Anonym (undrar)
    Hedebris skrev 2011-08-21 19:50:01 följande:
    Typ 5-6 min.. Sen börjar det ibland skava..

oj, det var snabbt.....
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-08-21 19:59:43 följande:

Vad menar du med 5-6 minuter? Alltså att din partner "Kör" på in och ut non-stop i 5-6 minuter...eller göra ni annat också under dom minutrarna?

Jag bara undrar för min man klarar typ 5 juck sen går det för honom. Jag undrar hur det är för andra.

Så är det inte här, 15 min klarar han nog.
  • Anonym (jo)
    Anonym (undrar) skrev 2011-08-21 20:42:59 följande:
    Ja, kanske. Även om det låter bra tråkigt. Jag är 35, snart 36. Jag får fråga min man hur han upplever min trånghet, om han märker någon skillnad.

Du har kanske kniiiipt duktigt. 
    nja, det vet jag inte om jag har gjort :)
    Men har bara sista veckorna faktiskt haft ganska rejäla besvär och det är ju inte kul, speciellt som jag inte är van att det är så.
  • lijo2

Jag har haft problem med skavsår/sprickor i mellangården och mellan yttre och inre blygdläpparna i flera år (jag är 29år och har inte fött barn)...ibland kan vi ha sex utan att det uppstår och ibland räcker det att han kommer in i mig för att det ska spricka. På samma ställen hela tiden, mer eller mindre. Har sökt hjälp hos säkert tio olika gynekologer/barnmorskor/läkare. Den sista tog biopsi för att utröna om det handlar om "Lichens" då symtomen är lika, men provet visade inget... Ska för säkerhetsskull få prova en kortisonsalva under tio dagar, men tror inte det hjälper.. Har prova ALLA salvor, oljor, glidmedel mm. som sjukvården rekomenderar men inget hjälper. Slutade med p-piller för 2 år sedan, konstigt nog kunde vi efter en veckan ha sex normalt under en tid. Sen kom problemet tillbaka.. Det enda vi inte har provat är avhållsamhet under minst fyra veckor, som det tar för huden att återhämta sig helt och fullt. Kanske värt att prova, men då får iaf jag åka utomlands de veckorna för att inte ge efter för lustarna..:P

I mitt fall handlar det inte om att han är för stor för mig, han är inte för liten heller utan helt lagom. Varit med om både mindre och större med samma problem i slutändan..

Hur kul kommer sexlivet bli resterande 40-50 år man förhoppningsvis har kvar på denna jord, om det ska vara såhär?:(

• Anonym

Blir också jätte öm efteråt ibland!

Jag brukar ta på olivolja så känns det lite bättre, och det är också ett jätte bra tips att tvätta sig med tvättolja i underlivet istället för något annat, (oavsett om det råkar heta intimtvål).
    Aco, har tex, en tvätt olja för underlivet, det känns kanske lite konstigt, men det handlar ju om torra slemhinnor, och det här skapar en skyddande hinna..

Mitt bästa tips, och det har gjort att jag nästan aldrig får ont längre.

(vi använder också glidmedel, trots att jag upplever det som att jag blir väldigt våt även utan, det känns bra, men jag är inte säker på om det hjälper, för jag märker väl egentligen ingen skillnad, de gånger vi inte använder den..:P)

• Anonym (MP)

Hej,

Jag har fött tre barn och får fortfarande skavsår/ömmande smärta efter mycket sex. Somliga kvinnor har ömtåligare slemhinnor än andra.

Jag fick tips om att tvätta underlivet med mandelolja och aldrig med vatten eller tvål, samt att se till att vara rejält blöt innan sex.

Tror att min man faller in under kategorin normal sized, fast med lite grövre penis än de jag träffat tidigare.

Jag har varken blivit trängre eller större efter mina förlossningar - min yngsta föddes för 2.5 veckor sedan.

Mandelolja är mitt grymmaste tips. Det smörjer slemhinnorna och lägger sig som en skyddande hinna. man känner sig och doftar lika gott som efter man har tvättat med vatten och oparfymerad tvål.
    KÖp den bästa och billigaste mandeloljan på Apoteket. Finns bakom disk.

• Solaika

När jag blir svullen o öm (skavd) efter sex så vet jag att det är på g med svamp i underlivet.. för det är den enda gången jag känner så. Då blir jag svullen och öm efter bara en omgång i sänghalmen. Det slår aldrig fel! Ingen svamp = inget skav.. svamp = mastodontskav för minsta lilla. 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Anonym (MP)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-08-21 19:59:43 följande:

MIn man är grym på att hålla ut tills jag är redo. Men vi har inte penetrerande sex hela tiden och om det var länge sedan vi hade sex, går det betydligt snabbare... 

Vi har sex regelbundet - ungefär 4-5 gånger i veckan. Tror det är ganska frekvent med tanke på att vi är en familj med fyra barn från 0-13 år.

Hurra för sex! Smärtfri sådan naturligtvis. Nu är jag nyförlöst och vi har inte haft sex på ett par veckor. Ska bli spännande att se hur länge han kan hålla sig när vi kommer dit igen. Skrattande
Svar på tråden Hur snabbt får ni skavsår/blir öm i musen?