• vicki 83

Normalt med mensvärk i vecka 4-5

Hej, skulle egentligen haft mensen imorgon den 22 augusti, men jag kände redan för 9 dagar sen att det var nåt i magen,och gjorde ett positivt gravtest 8 dagar innan bim!
    har haft som mens värk till och från sen dess men tycker det är mer nu! är det verkligen normalt? Hade inte såhär när jag var gravid för 5 år sen! är så rädd att detta ska vara ett tecken på mf, hade ett i maj iår!

• Svar på tråden Normalt med mensvärk i vecka 4-5
  • mamma2kids

joo,de är normalt.gravid med nr.3 och springer på toa o kollar om mensen har börjat ändå hehe.v.6+ idag.haft så med alla 3 mer eller mindre.livmodern växer raketfart för att göra plats till babyn.de är alltså inte barnet som töjer ut livmodern endast.utan livmodern växer mer än så inte konstigt man känner av det då.samma här fick mitt andra barn gör 6år sen.man e som ny på detta igen.glömt allt hih

• vicki 83

åh tack vad skönt att höra!! skönt att få höra från en erfaren en
    hihi springer med på toa och kollar läget haha

• mamma2kids

ja,toa dörn knarrar med gämna mellanrum.korkad man är man är rädd om man har värk,man är rädd om man inte harväxt värken.när är man nöjd?hehe

• Sandraaa

Jag har oxå haft mensvärk och ilningar vid äggstockarna..men det är livmodern som växer alltså? Skrattande

• mamma2kids

japp.igår hade jag en brännande känssla,då var jag orolig kan man säga.men har"bara"samma mens värk nu som innan.läste på nån sida att livmoderskramper också va normala.

• Sandraaa

Jag har haft missfall och x innan så jag är orolig men denna gång så blöder jag ingenting. Tittar på papperet direkt när jag vart på toa. Har illamående ibland, ett igår kväll som höll i sig men de är inge illamående så jag vill spy utan bara obehagligt så jag känner på mig att denna gång blire ett barn Glad

• mamma2kids

sandraaa:samma här massa missfall och X i bagaget.springer på toa för att kolla hela tiden.v.7 nu.
    känner också så att kan lita på att de går bra denna gång men visst kommer dom stunderna att tänk om,och att man tänker lite neggo,blir ändå inget osv

• Sandraaa

jaa igår var en sån dag..då kände jag att de va tomt och att de inte blir nått men när illamåendet kom igår så blev jag glad..men jag törs inte lita på att nått finns där men min otur..ska åka till turkiet på lördag så jag hoppas att inget ska hända där nu..vi har försökt blivit gravida i 1 år nu men fick missfall i oktober förra året sen dess var de helt omöjligt och bli gravid..men denna gång glömde jag av när jag hade ägglossning och då satt den =)

• vicki 83

jag hade ma i maj, så det jobbiga är att jag inte litar på mina symtom,då jag kände mig jättegravid sist,med ömma bröst,illamående osv men på ultraljudet v 12 så visade det sig att lilla grodan dött i v 7-8!
    så jag vågar inte koppla av alls, men det borde ju vara ett bra tecken på att livmodern växer tycker man..

• Sandraaa

Jag håller tummarna att de finns nått litet där inne :)

• vicki 83
    emma016 skrev 2011-08-24 19:55:21 följande:
    uch är liv rädd för att få missfall ..
    hej! jo det är jag med,kan inte alls njuta av denna graviditeten ännu..
  • Rosen3

Hur gick det för er? Blev det en liten bebis eller missfall? Har oxå molande mensvärk men är rädd att det ska vara mensen :(

Svar på tråden Normalt med mensvärk i vecka 4-5