Förskola nära Täby centrum?
Någon som kan rekommendera (eller varna för) någon förskola nära täby centrum, gärna nära marknadsvägen/åkerbyvägen?
Är särskilt intresserad av att höra något om Snövits eller Ekorrens förskola.
Någon som kan rekommendera (eller varna för) någon förskola nära täby centrum, gärna nära marknadsvägen/åkerbyvägen?
Är särskilt intresserad av att höra något om Snövits eller Ekorrens förskola.
Puff puff
Hej!
Min son går på Fårets förskola, ligger på Marknadsvägen mittemot Snövits förskola faktiskt.
Vi var o kollade in både Snövit o Fåret men då tyckte vi att Fåret verkade bättre.
Sonen började i mars-11 o går på stora avd och trivs bra trots att han är väldigt blyg.
Är ni nyinflyttade i Täby?
Får jag passa på o fråga om täby fortf endast har 15h fsk i veckan under f-ledighet ?
Det avgör om vi flyttar till kommunen eller ej....
Tack för svar! Jag själv är uppväxt i Täby, men har bott i annan kommun de senaste 8 åren. Men nu flyttar jag dit med min sambo och son.
Jag kollade lite på förskolornas hemsidor och jag har för mig att Fårets fsk hade catering mat. Jag tycker det är ett plus att maten lagas på plats. Hur tycker du att maten varit på F?
Vad det något speciellt som gjorde att du inte tyckte att Snövit var helt 100?
Fåret håller som just på att fixa iordning köket igen för egen matlagning, de har ju haft det förut. Men ef nya regler så var de tvungna att ha catering som många förskolor i Täby.
Förutom Snövit då.
Vet inte, tyckte att det var bättre med Fåret, fräschar över lag. Personalen verkade rätt trötta och lokalerna slitna på Snövit.
Sen hittade jag en sida med betyg på förskolor och där var Fåret med och hade fått mkt bra betyg.
Personalen på Fåret är helmysiga och de har bra koll.
Och bra kontakt med varandra.
Jag ångrar inte att jag valde Fåret.
Egentligen hade de ingen plats ledig men när vi ville ha in vår son så hade vi sån tur att det var en som skulle byta avd. Så då blev det en plats ledig.
Men det finns ju fler förskolor i närheten av Täby C så kolla in dem med.
Kul o flytta tillbaka, jag gjorde likadant i Dec-10, har bott i Hägersten i över 10 år.
Flyttar ni till Åkerby el Marknadsvägen?
straw 2008:
Har tyvärr ingen aning, men det är bara o skriva till kommunen där får man alltid svar.
Tack igen för ditt svar! Det låter mycket bra faktiskt. Så bra att jag var tvungen att ringa dit idag och höra mig lite för. De jag pratade med var väldigt trevliga och en av dem berättade att de har en ledig plats just nu. Jag ska besöka dem på måndag förmiddag =)
Vi ska flytta in på Åkerbyvägen i oktober. Så jag vill ju ha någon av de förskolor som ligger därikring. Bor ni själv där i området?
Ok, vad kul! Din son var 2 år ellerhur?
Min son är 4,5 o går på Ärtan.
Japp, vi bor på Åkerbyvägen, köpte en 4:a här i Dec-10 =)
Men då blir vi ju grannar - va skoj!!
Ja då blir vi grannar! Kul
japp
Gammal tråd...men någon som vill uppdatera lite
Flyttar snart till åkerbyvägen och letar dagis till min flicka vore kul att höra hur det går/gått för er, om ni kan rekommendera något i närheten.