Gekås i Ullared? Värt att besöka?
Semestern regnar bort nu, så jag satt och funderade på Gekås i Ullared.
Är det billigt där? Hittar man något kul?
Det är ju en bit att åka dit härifrån så jag vill höra allas åsikter som vart där!
Semestern regnar bort nu, så jag satt och funderade på Gekås i Ullared.
Är det billigt där? Hittar man något kul?
Det är ju en bit att åka dit härifrån så jag vill höra allas åsikter som vart där!
Det är ganska bra priser där, men varför inte göra något annat också när ni ändå är i krokarna. Kan tyvärr inte tipsa om aktivitet. Jo, förresten, det ligger ett seriemuseum inte långt ifrån...
Tycker dock det var bättre priser förr. Men fortfarande bra och ganska bra kvalité på kläderna.
Men ha tålamod, vissa dagar kan det vara hur mycket folk som helst som slåss om utrymmena med sina kundvagnar.
Helt klart tycker jag det är värt att åka ner dit. Vi åker med jämna mellanrum, och för det mesta finns det massor med bra varor där...
Visst att det blivit lite dyrare men det ligger ändå en BRA bit under priser i andra affärer...
Net on net ligger där oxå...et bra sätt att få med maken ;.)
Jag ska dit idag!
Det är jättekul
jag är dock inte så förtjust i deras kläder men resten... Massa billig heminredning, teknikprodukter, hygienprodukter etc... Har inga barn själv än men de brukar säga att sånt är bra där... Om ni ändå är neråt så ta en liten runda in varberg. Trots att jag är göteborgare (som har tillgång till MYCKET shopping) så tycker jag det är en jättemysig shoppingstad.
Gå in på deras hemsida och se om det är kö. Det är inget roligt i att stå timtals i kö.
De var billigare förr men jag tycker att kvaliten på varorna har blivit bättre och då gör det inget att det är lite dyrare, de är ju fortfarande billiga.
Sen håller jag med nallemajatjejen att du bör ta en tur till Varberg. Det är torgdagar på onsdag och lördag mellan ca 09,00-14,00 beroende på folkmängd. Det är en jättemysig stad med många affärer, fik och övrigt.
Oh, det är jättekul att vandra runt där inne och plocka ner billiga saker i vagnen!!! Har varit där några gånger och det är alltig lika roligt att komma hem och plocka upp allt billigt "krafs" man har handlat på sig!
Där finns allt!! :)
Ett tips bara... ta med dubbelt så mycket pengar som du tänkt
När man står i kassan och ska betala alla dess billiga saker som man hittat så kan det ändå bli ett ganska dyrt kalas...
Är du hästmänniska (som jag) så kan jag berätta att de nu även fått en hästsportravdelning
Ett tips om ni bestämmer er för varberg också är kanske att ta in en natt på varbergs stadshotell... ska vara jättefint där sägs det...
Hej!
Japp, jag tycker definitivt det är värt att åka till Ullared...Vi gör detta ca. 2 gånger om året och har alltid blivit nöjda...=) Men ha ett stort tålamod när du åker dit..ibland kan det va väldigt mycket folk... Lycka till.
Det är verkligen värt att åka till Ullared, vi åker dit 2 gånger om året.
Visst kan det vara kö och trångt därinne men vänta och se vad du hittar då spelar det ingen roll att det varit jobbigt!!!
Priserna är nästan 1/3 billigare på vissa saker och det är skillnad emot där vi bor.
Ska dit på söndag och sova över i två dagar, det ska bli härligt!!!!
Så åk dit och se efter själv vet ja!!!!
Du kommer inte att bli besviken iallafall......
Självklart är det värt det! (bor bara några mil därifrån *ler*) De har just precis öppna en jättestor del till - med bland annat djurtillbehör.
Du kan hitta (nästan) allt där... Och kvaliten är lite bättre nu för tiden men det lönar sig ändå att syna plaggen lite mer än du kanske skulle gjort på lindex
skivor och filmer finns billigt (billigare).
Sedan finns det ju ganska många affärer "runt om" också, H&M, skoaffärer, netonnet och några till.
Vill du ha tips på aktiviteter i Falkenberg/Varberg i samband med ert besök kan du kika in på www.falkenbergsturist.se (klicka på evenemang).
Välkommen till Halland!!
/my
Jag har i vinteras flyttat därifrån, men åk dit och handla det är ett kanon ställe.
Men var där inte innan kl.08,00 och efter 09,00 om du vill undvika köer.
Datum mellan den 17-25 är det löner och då ökar också rusningen.
(ett litet tips bara) men seriemuseumet tror jag är nerlagt, men jag är inte 100 på det
Sedan har du ju vallarnas frilufsteater, där har Krister och Stefan sitt sommarskoj varje sommar.
Vallarna ligger mitt i Falkenberg
Ha så trevligt kram Bettan
Det är ABSOLUT värt ett besök, men ta med mycket pengar!!! Flera gånger har jag åkt dit med intetionen - jag ska inte ha så mycket - och sedan har jag gjort av med 2000 spänn iaf!! Och dessutom inte på något onödigt!!!
Jag har "bara" 6 mil dit så man impulsivåker emellanåt...
Ullared är det värsta i shoppingsammanhang jag gjort någonsin. Jag har varit där en gång och jag säger bara, _aldrig mer_! Dom var inte särskillt billiga och sålde fula saker i en ogästvänilg miljö. Att köa i bårtåt en timme för att få köpa samma storförpackningar, för något högre priser, av saker man kan få tag i på Willys, Ekohallen, Netto eller valfritt annat lågprisvaruhus här hemma (och då billigare) är något jag inte vill vara med om igen. Det enda positiva med hela shoppingupplevelsen var bokaffären som låg utanför själva storvaruhuset som åtminstonde var en vanlig bokhandel.
Det var kort sagt en förfärlig upplevelse.
Så åk någon annastans för att shoppa i stället, eller ta en titt på MuminMys turistlänk. Där finns säkert andra trevligare utflyktsmål...
Varför ska man ta med mycket pengar, tar de inte kort?
Jag ska dit på måndag!
Ladyhawk: Jo, de tar kort på GeKås. De har även sitt egna "GeKås-kortet" om man nu är intresserad av det.
Enligt mina erfarenheter, bor 10 min från Ullared - är där minst 1 gång i veckan, så är det verkligen värt ett besök om man ska handla mycket. Till skillnad från Mina så anser jag att de har riktigt snygga designvaror och liknande, och i en riktigt trevlig miljö. Visst är det stort, och mest är det bara hyllor lite var som, men jag ser ingetogästvänligt i det hela.
På de flesta varorna är det väl ungefär 50%, sen beror det ju självklart på vad man tittar på. Men det är enligt mig mycket billigare än vanligt.
Tänkte bara bekräfta vad Bettan M sa, seriemuseumet är nerlagt, eller rättare sagt flyttat (vart kommer jag inte ihåg, men det är inte i närheten av Ullared i alla fall).
Jag har bara varit där en gång, förra året, men tyckte det var värt besöket. Väldigt billiga leksaker, samma märken och produkter som i vanliga leksaksaffärer. Vuxenkläderna var inte riktigt min stil men där fanns en del barnkläder. Billiga el-tillbehör i källaren och diverse hushållsprylar. Däremot tyckte jag t ex mat och vissa förbrukningsartiklar var dyrare än i "vanliga" lågprisaffärer - men det är ju inte säkert man brukar ha tillgång till sådana.
Om jag förstått saken rätt ändras sortimentet ganska snabbt beroende på vilka billiga partier de köper in.