Hur visar ni att ni gillar en person?
Jag gör helt fel. Försöker vara trevlig och snäll, samt öppen och rak med att jag gillar tjejen. Ger komplimanger och visar uppskattning för det jag tycker hon förtjänar att få det för och är tydlig med vad jag vill och känner (verbalt). Resulterar alltid i att attraktionen dör hos tjejen.
Måste försöka ändra på min personlighet helt. Bli mer avståndstagande, kall samt retsam och elak på ett busigt sätt. Tjejer attraheras av en kille som andra tjejer vill ha. Om jag gillar en tjej måste jag se till att andra tjejer gillar mig och att hon ser det. Har en lång erfarenhet bakom mig som bekräftar att jag hittills gjort helt fel. Måste även bli mer fysisk. Är usel på att ta första steget med att ta på tjejen, knuffa, hålla handen och sånt. Tar nästan aldrig första initiativet till kramar och/eller kyssar. Detta av respekt för tjejens privata utrymme och kropp. Måste bli ändring på det också - tänka mer att vill jag ha fysisk kontakt ser jag till att det blir fysisk kontakt.
Hur ofta hör ni av er?
Har tidigare hört av mig när det funnits en anledning att göra det. Men inte oftare än hon gör det. Skickade tex inte flera sms på raken utan att invänta svar emellan, även om det hände ibland. Detta beteende har jag lyckats ändra lite på. Hör numera inte av mig snabbare än tjejen hör av sig även om jag tycker det finns anledning till det. Skickar jag ett sms och svaret dröjer 3h så väntar jag 3h innan jag skickar nästa.
Detta måste jag ändra på. Måste se till att verka mer ointresserad och upptagen än jag är. Gärna ställa in träffar för att visa att man har annat viktigt för sig. Gärna vänta 3 dar innan man hör av sig via sms osv.
Vad betyder era signaler, och hur beter ni er mot tjejen ni gillar?
När jag säger att jag gillar tjejen pga av de anledningar jag uppger så betyder det just det jag säger. Jag brukar också visa intresse genom att fråga om hennes liv och hennes åsikter om saker och ting.
Måste lära mig att få tjejen att känna att hon måste bekräfta sig själv gentemot mig. Att få henne att känna sig lite mindre värd än vad hon är utan att såra henne eller göra henne arg är nog tricket och det som jag har absolut svårast med göra. Inte verka för intresserad och ställa för många frågor om henne utan istället prata om sig själv kan nog vara ett sätt.
Hur ska vi tjejer veta vad ni är ute efter?
Så som jag är nu är det busenkelt. Det är bara att lyssna på vad jag har att säga och ta till sig det. 100% ärlighet, 0% spel.
Så som jag borde vara så är det nog inte ett logiskt resonemang ni bör föra utan istället göra exakt det de flesta tjejer gör - känna och lyssna till era känslor utan att tänka för mycket på varför ni känner som ni gör. Då får ni utgå ifrån att ni egentligen inte vet alls vad man är ute efter utan att det är 100% spel och 0% ärlighet. Med tiden kommer ni sedan upptäcka svaret på frågan.
Vad skulle ni helst göra på "första dejten"?
Jag är en sucker för romantik och gillar picknick på ett berg med bubbel och solnedgång. Jag gillar även att överraska med spännande saker som tjejen inte alls förväntar sig. Typ promenad längsmed stranden och så visar det sig att jag har en båt liggandes vid en brygga som vi åker ut till en ö med. Gillar även att göra spontana saker, ta ett dopp fast man inte har badkläder, ringa och fråga om hon är sugen på pizza när man råkar befinna sig i närheten osv.
Detta brukar funka rätt bra och är inget jag vill ändra på. Men jag måste lära mig uppskatta även grå och tråkiga aktiviteter som en enkel promenad och käk på en svenssonresturang.
Vem vill ni ska ta första steget?
Skulle önska att det var den som kände för att göra det och att "ansvaret" var delat. Alternativt önskar jag att feminism inte existerade så att man som man fick lära sig att agera manligt redan från födseln så att problemen jag lider av aldrig skulle uppstå. Då - i ett läge där det skulle kännas helt naturligt för mig - skulle jag gärna vara den som tog första steget.