• Anonym (hejsan)

Är det vanligt att vakna upp med rivsår på kroppen?

Jag har vid ett flertal gånger vaknat med rivsår på magen. Det har varit som tre rivsår, och gjort väldigt ont. Det har svidit och bränts.  Jag har ingen aning om hur de uppkommer.  Brukar detta även ske för er?  Vad kan det bero på?  Är det jag själv som river mig i sömnen, tro?  Eller kan det bero på något annat?

• Svar på tråden Är det vanligt att vakna upp med rivsår på kroppen?
  • Anonym

Det är självklart du själv som river dig, vem skulle det annars vara?

• Anonym (hejsan)
    Anonym skrev 2011-08-22 11:20:10 följande:
    Det är självklart du själv som river dig, vem skulle det annars vara?
    Jag vet inte.
  • Anonym

Förstår ärligt inte frågan i trådstarten... Bor du själv?

• Anonym (hejsan)
    Anonym skrev 2011-08-22 11:23:02 följande:
    Förstår ärligt inte frågan i trådstarten... Bor du själv?
    Nej! Bor hemma fortfarande med två katter.
  • Anonym (hejsan)
    Insatt skrev 2011-08-22 11:23:46 följande:
    Det är helt normalt att riva sig i sömnen.
    Man kanske skulle passa på att skaffa handklovar då! :P  Tycker att det är så skumt bara. Om det är jag själv som gör det, så måste jag ha rivit mig själv flera gånger utan att vakna av det.  Det är raka linjer, väldigt smala. och de liknar lite de här rivmärkena -  fast jag har dem på magen och de är lite tydligare.  thailack.blogg.se/images/2009/img_1805_37369301.jpg
  • Anonym (...)

Hej!

Med tanke på dina katter och bilden så är jag ganska övertygad om att det är någon av katterna.

Min lilla katt kille brukar ligga och "kloa" mig på magen när jag sover. Har vaknat av det ett flertal ggr och haft märken som ser förfärliga ut. Han ligger så länge innan jag hinner vakna :P Tror det är hans sätt att väcka mig för att han vill ha frukost :)   

• Passionsfrukt

Sådär ser jag ut på vintrarna, då river jag mig i sömnen för jag har så torr hud. Armvecket, höfterna och benen är speciellt utsatta - och då särskilt benen! På vintern vaknar jag ofta och har blött ner hela sängen från rivsåren på benen.
    Eller så är det katterna. Vad tror du det är då? En demon som försöker ta över dig? Tungan ute

• Insatt

Jag får sådana rivmärken när jag river migsjälv. Någon gång har det hänt att jag klöst mig i ansiktet och då blev det faktiskt fulare sår, men ärren försvann tillslut.

• Anonym (hejsan)
    Passionsfrukt skrev 2011-08-23 08:07:03 följande:
    Sådär ser jag ut på vintrarna, då river jag mig i sömnen för jag har så torr hud. Armvecket, höfterna och benen är speciellt utsatta - och då särskilt benen! På vintern vaknar jag ofta och har blött ner hela sängen från rivsåren på benen.
    Eller så är det katterna. Vad tror du det är då? En demon som försöker ta över dig? Tungan ute
    haha nej knappast någon demon! Men man vet ju iofs inte! Tungan ute Men det mest logiska är ju att det antingen är jag som klöser mig själv om nätterna ibland, eller så är det någon av katterna.  Glad
  • Anonym (hejsan)
    Insatt skrev 2011-08-23 08:52:11 följande:
    Jag får sådana rivmärken när jag river migsjälv. Någon gång har det hänt att jag klöst mig i ansiktet och då blev det faktiskt fulare sår, men ärren försvann tillslut.
    Vilken tur att det inte blev ärr av rivsåren! :)
  • Anonym (hejsan)
    Anonym (...) skrev 2011-08-22 13:10:58 följande:

Hej!

Med tanke på dina katter och bilden så är jag ganska övertygad om att det är någon av katterna.

Min lilla katt kille brukar ligga och "kloa" mig på magen när jag sover. Har vaknat av det ett flertal ggr och haft märken som ser förfärliga ut. Han ligger så länge innan jag hinner vakna :P Tror det är hans sätt att väcka mig för att han vill ha frukost :)   

hehe aww, ja så är det säkerligen för mig med - att det är katterna som klöser mig i sömnen! :P Vilken gullig katt du verkar ha! =) 
  • Passionsfrukt
    Anonym (hejsan) skrev 2011-08-23 20:04:27 följande:
    haha nej knappast någon demon! Men man vet ju iofs inte! Tungan ute Men det mest logiska är ju att det antingen är jag som klöser mig själv om nätterna ibland, eller så är det någon av katterna.  Glad
    Demon vore intressantaste förklaringen men det är nog katterna eller du själv är jag rädd Tungan ute
  • Anonym (hejsan)
    Passionsfrukt skrev 2011-08-23 20:24:41 följande:
    Demon vore intressantaste förklaringen men det är nog katterna eller du själv är jag rädd Tungan ute
    Måste säga att det vore mer action i min tillvaro om det vore en demon, men jag kan inte heller direkt säga att jag skulle vilja att det var så! :P

Men det låter liksom så vanligt och naturligt tråkigt om det visade sig att det var jag som rev mig själv dessa nätterna eller om det var katterna som gjorde det! :P  Det blir ju knappast något spännande film material! Rynkar på näsan 

• Passionsfrukt
    Anonym (hejsan) skrev 2011-08-23 20:29:30 följande:
    Måste säga att det vore mer action i min tillvaro om det vore en demon, men jag kan inte heller direkt säga att jag skulle vilja att det var så! :P

Men det låter liksom så vanligt och naturligt tråkigt om det visade sig att det var jag som rev mig själv dessa nätterna eller om det var katterna som gjorde det! :P  Det blir ju knappast något spännande film material! Rynkar på näsan 

Unless.... DIN KATT ÄR EN DEMON!!!
    Hej jag har lite halvtråkigt såhär på tisdag kväll och borde egentligen gå och lägga mig Skrattande
  • Anonym (hejsan)
    Passionsfrukt skrev 2011-08-23 20:36:49 följande:
    Unless.... DIN KATT ÄR EN DEMON!!!
    Hej jag har lite halvtråkigt såhär på tisdag kväll och borde egentligen gå och lägga mig Skrattande
    hahaha ja skulle det kunna vara.  Vad ska filmtiteln heta?`The Demoncat?:D 

Ja jag har också halvtråkigt, men det beror till mesta delen på att jag är sååå trött. Har varit trött hela dagen, inte ens kaffet kan väcka mig till liv.  Men jag tänkte pina mig själv i några timmar till - 22:00 ska jag försöka att vara till sängs! =)
Svar på tråden Är det vanligt att vakna upp med rivsår på kroppen?