Didriksson overall, storlekar??
Flickan min använder storlek 80 nu, tänkte köpa en didriksson overall åt henne till vintern och funderar då på storlekarna. Är dom stora i storleken? 86 kanske blir nog så stort då? Eller..
Flickan min använder storlek 80 nu, tänkte köpa en didriksson overall åt henne till vintern och funderar då på storlekarna. Är dom stora i storleken? 86 kanske blir nog så stort då? Eller..
Funderar också på en i 80. Men kanske det blir för litet??
Didriksson går i jämna strl, 80, 90, 100 osv. Vår kille hade strl 86/92 i vanliga kläder och då var hans Didriksson i strl 90 lite stor. Han har nu strl 98 och overallen var nästan lagom fortfarande när vi provade den förra veckan.
Om jag har fattat det rätt så har dom jämna storlekar bara? alltså 70,80,90,100,110 osv.
Och så har jag hört att dom är rätt stora i storleken och att tex storlek 80 är för dom mellan 80-90 cm långa.
Men jag kan ju ha fel, bara vad jag hört och fått lära mig! :P
Jaha bara i jämna storlekar. Men 90 måste då bli allt för tokigt stort. Får väl bli en 80, passar det inte hela vintern är det väl "bara" å köpa ny
Min dotter har stlk 86/92 i kläder och overallen i strlk 80 var lagom med rum att växa i!
Didriksons har varit riktigt stora, en overall i storlek 90 från säsongen 2009/2010 var lika stor som en 100 från 2010/2011.
Så om de inte gjort om storlekarna igen är de alltså rätt normalstora nu. Sonen var 103-104 cm lång i början av säsongen och han hade 110 på sin overall - den räckte hela säsongen utan att vara för stor i början.
Vår dotter har precis börjat använda storlek 74 vilket fortfarande är stort på henne, hon är nu snart 11 månader och 72 cm lång. Ska man köpa storlek 70 eller 80 till vintern då? Ni som har lite erfarenhet...hon har hittills kunnat ha alla storlekar väldigt länge och jag tvivlar på att hon kommer sticka iväg i både vikt och längd.
OK så till en tjej som har 80 nu väljer man lämpligast en stl 80 overall till vintern??
Ni som velar om storlek, kan ni inte skriva hur långt barnet är istället för deras nuvarande klädstorlek? Det är ju en väldigt stor skillnad mellan tex KappAhls 80 och Cubus 80.
Jag gjorde ett misstag och köpte en 90 till min knappt 80 cm långa snart 2-åriga dotter. Den är enorm! Nu så var det på rea och kostade bara 300 kr och vi hoppas att hon kanske kan ha den efter nyår.
Dom blir tunga och blöta men barnet är torrt;) Så länge det är torrsnö är det en toppen overall .