Vilken cykelvagn till lång 5-åring! ?
Behöver hjälp att hitta en vagn till min långa 5-åring. Helst en man kan göra om till barnvagn sen också! Tycker att de flesta ser så himla trånga ut?
Men du kankse har något bra tips?
Behöver hjälp att hitta en vagn till min långa 5-åring. Helst en man kan göra om till barnvagn sen också! Tycker att de flesta ser så himla trånga ut?
Men du kankse har något bra tips?
puffar på hej och hå
Puffar! Jag behöööver verkligen en cykelvagn inom kort! Snälla - lite tips tack! :D
puffar meeeeera
Sapato - du tänkte den gula vagnen? Har du provat den?
Nej, har inte provat den själv. Men funderar på att köpa den till våren.
Har inte ens sett den irl
Jag har inga tips på cykelvagnar, tyvärr, men tror det kan vara svårt att hitta till ett så stort barn.
Ett annat alternativ (om dottern har normal motorik/balans) kanske kan vara en påhängscykel?( Nu vet jag iofs inte hur ni tänkt att använda vagnen) Då kan man cykla med halvstora barn längre sträckor i trafik.
men är inte en 5 åring lite för stor för att sitta i cykelkärra? Kan inte barnet cykla själv?
Hur långt är barnet förresten?
Påhängscykel såg väldigt smart ut! Men tyvärr har hon inte normal motorik och balans och cykla själv kan hon inte. Det är långt till förskolan med mycket trafik och jag tycker det är onödigt att åka buss om man kan cykla eller promenera . :)
Kräv det bra balans till en påhängscykel Kodia?
Vi har en Nordic cab, jag skicka ut sonen som är 9 år och ca 137 cm lång. Han var lite för lång men då är sitsen inte helt längst bak. Det var lite trångt för benen men upp till 125-130 cm skulle nog gå. Kommer inte ihåg totalvikten men det var 30 eller 35 kg. När vi letade efter cykelvagn såg jag en som man kunde fästa baby skyddet för bil i. Men kommer inte ihåg om det var på Nordic cab eller något annat märke. Om ni köper en ny så se till att beställa ett extra fäste om ni är 2 som kommer cyklar med barnen så det är lätt att flytta över vagnen mellan er.