• Anonym (sthlmskille)

erfarenheter av kk förhållanden?

Hej,

Funderar på att skaffa kk och funderar på för och nackdelar med detta? En grej som kan bli problem är ju att det kan uppstå känslor från en av parterna och då blir det ju komplicerat?
    Är själv just nu i en fas i livet då jag inte vill gå in i ett seriöst förhållande så jag vet ju vad jag söker och vill ha

Ni som har erfarenheter av detta får gärna dela med er. Positiva och negativa erfarenheter.

• Svar på tråden erfarenheter av kk förhållanden?
  • DrJekyl

Man kan ha KK - Dvs bara sex, man bör då bara ha sex och inte hålla på att sova över och umgås massa på fritiden.

Sen kan man vara VMF eller Vän med Förmåner. Då kan man ha det lite mer som kompis, man umgås och man kan sova över och sexa med varandra.

Sen kan man vara VMF och ha dealen att inte ha sex med andra, eller så har man sex med andra också.

• NoTjafs
    Anonym (sthlmskille) skrev 2011-08-22 14:45:05 följande:
    Hej,

Funderar på att skaffa kk och funderar på för och nackdelar med detta? En grej som kan bli problem är ju att det kan uppstå känslor från en av parterna och då blir det ju komplicerat?
    Är själv just nu i en fas i livet då jag inte vill gå in i ett seriöst förhållande så jag vet ju vad jag söker och vill ha

Ni som har erfarenheter av detta får gärna dela med er. Positiva och negativa erfarenheter.

Kan bara tala av egen erfarenhet... Kan vara svårt att inte få känslor om man inte är ute efter det. Men är man bara på samma våglängd så kan det funka.

Har haft ett slags "förhållande" med en yngre kille i 2 år, vi är väldigt olika men attraherade av varandra och gillar sex.  Det funkade tack vare att vi visste vi inte skulle funka ihop i ett förhållande. Så fort någon slags romantisk känsla dök upp tänkte man att "nej, det skulle aldrig funka". Man får vara lite realist.

Vi sov aldrig ihop och hittade inte på något annat än när vi sågs för sex. Bara lite kort mys före och efter. 
  • Anonym (sthlmskille)
    NoTjafs skrev 2011-08-22 15:42:18 följande:
    Kan bara tala av egen erfarenhet... Kan vara svårt att inte få känslor om man inte är ute efter det. Men är man bara på samma våglängd så kan det funka.

Har haft ett slags "förhållande" med en yngre kille i 2 år, vi är väldigt olika men attraherade av varandra och gillar sex.  Det funkade tack vare att vi visste vi inte skulle funka ihop i ett förhållande. Så fort någon slags romantisk känsla dök upp tänkte man att "nej, det skulle aldrig funka". Man får vara lite realist.

Vi sov aldrig ihop och hittade inte på något annat än när vi sågs för sex. Bara lite kort mys före och efter. 
    ja det verkar om det är känslobiten som eventuellt kan komma in i bilden oavsett om man vill det eller inte...
  • NoTjafs
    Anonym (sthlmskille) skrev 2011-08-22 15:46:00 följande:
    ja det verkar om det är känslobiten som eventuellt kan komma in i bilden oavsett om man vill det eller inte...

Så är det, man kan aldrig veta i förväg hur man kommer känna.
    Mitt tips är att träffa någon du VET att du egentligen inte passar ihop med. Någon som har "störiga ovanor" men som inte spelar ngn roll när ni har sex :) 
  • Anonym

Jag hade en gång ett KK-förhållande som varade i flera år. Det är svårt att få det att uppstå känslor om man inte ger utrymme för det. Vi träffades ENBART för sex. Pratade inte om intressen, vardag, livet osv utan hade intensivt sex i 1-2 timmar och sen var det godbye tills nästa gång. Vi visste så lite om varandra som möjligt. För oss funkade det bra. Tog slut enbart för att jag träffade en pojkvän.

• Anonym

Du har fått positiva erfarenheter här kommer en negativ.

Mig passade det inte att träffas för 1-2 timmar och sen goodbye eller att praktiskt taget inte veta någonting om den andras liv. Många gånger ville jag ringa för att prata bort en stund, höra rösten, säga godnatt men sånt gör man inte i kk-förhållande fick jag lära mig ganska snabbt. Var och en har sitt liv. Kom inte här och fråga mig!!
    Att aldrig ligga och ha det mysigt efteråt som man gör efter sex var inte heller på tapeten. Fick inga direkta känslor men någonting fanns ju i hjärtat, längtan och en åtrå, annars kunde jag inte ligga. Träffar jag en ny vill jag ha ett förhållande där jag kan höra av mig när jag vill och inte bara när jag vill ha sex. En annan sak som inte heller va så kul, att när jag ringde och ville ses då passade det inte, så då fick jag snällt vänta till någon annan dag!!! Fanns många fina stunder också men nej det är inte min melodi

• Anonym (Erfaren)

Det flera här beskriver skulle jag uppleva som prostituion, bortsett från att inga pengar finns med i bilden. Jag fixar inte snabba möten enkom för sex. Hela vitsen med att ha en KK för mig är att ha ngn att ha allt det mysiga med utan att ha ett förhållande. Att äta middag ihop ngn gång, att sova ihop, att ha hyfsat regelbunden sex med en och samma partner.  För ett bra KK-förhållande anser jag att man behäver träffas mer än bara ngn timme här och var, hur ska man annars utveckla och få ut något av sexet? Bra sex bygger på förtroende och kommunikation, anser jag.
    Jag har har haft två långvariga KK-förhållanden (eller älskarinnerelationer) med män som varat under flera år vardera.  Vi har inte bara träffats snabbt för sex, utan haft mer ihop, så som jag beskriver ovan. Utan något mer blir ju sexlivet uselt och jag skulle känna mig som en obetald hora som mannen bara träffade för att tömma sig i. Nej tack.  Ja tack till en bra vänskapsrelation som också innehåller sex :)

• Anonym

min fru har en KK och detta har ej påverkat vårt äktenskap eller relationen mellan oss

• Anonym (sthlmskille)
    Anonym (Erfaren) skrev 2011-08-22 17:08:56 följande:
    Det flera här beskriver skulle jag uppleva som prostituion, bortsett från att inga pengar finns med i bilden. Jag fixar inte snabba möten enkom för sex. Hela vitsen med att ha en KK för mig är att ha ngn att ha allt det mysiga med utan att ha ett förhållande. Att äta middag ihop ngn gång, att sova ihop, att ha hyfsat regelbunden sex med en och samma partner.  För ett bra KK-förhållande anser jag att man behäver träffas mer än bara ngn timme här och var, hur ska man annars utveckla och få ut något av sexet? Bra sex bygger på förtroende och kommunikation, anser jag.
    Jag har har haft två långvariga KK-förhållanden (eller älskarinnerelationer) med män som varat under flera år vardera.  Vi har inte bara träffats snabbt för sex, utan haft mer ihop, så som jag beskriver ovan. Utan något mer blir ju sexlivet uselt och jag skulle känna mig som en obetald hora som mannen bara träffade för att tömma sig i. Nej tack.  Ja tack till en bra vänskapsrelation som också innehåller sex :)
    jo det håller jag med om...dvs vän med fördelar är ju det man vill ha :)
  • SABL

Har enbart goda erfarenheter av KK-förhållande, en otroligt bra grej då man har behov av både närhet(fysisk, inte emotionell) och sex under perioder och inte är i ett förhållande. Kravlös och smidigt om man är överens och inga problem om den andre skulle träffa någon dom vill utveckla sin relation med.

Svar på tråden erfarenheter av kk förhållanden?