• Livsfrö

Ställning till moseskorg?

Hej!

Vi får snart vårt andra barn, och jag tänker att det vore skönt att få upp bebben från golvet då vi har en tvååring som springer runt och busar. Hon låg själv i en vagga på nätterna och hade en moseskorg på dagtid när hon var riktigt liten. Har någon här erfarenhet av ställningarna man kan köpa till de korgarna, om de är lätta att flytta etc? Det skönaste hade varit att kunna rulla runt bebben på golvet

men denna ställning saknar hjul.

Andra idéer?? 
  • Svar på tråden Ställning till moseskorg?
  • Thursday

Det finns babykorgar på hjul, har kompisar som har sådana. Vet dock inte vart de är köpta.

En tanke från en mamma med en 2,5-åring och en 2-månaders är att det finns rätt många fördelar med att ha bebisen så att storasyskonet "kommer till". Jag upplever det som viktigt för min stora att känna att det är hans lillasyster (MIN bebis), att få pussa, krama och gosa rätt fritt med henne. Dels är det rätt bra underhållning så fort bebis börjar bli intresserad av att se sig omkring. Min lilla är väldigt intresserad av att glo på storebrollan. imorse hade de tydligen picknick medan jag plockade i diskmaskinen vilket räddade det hela, bebis var lite gnällig men blev tillräckligt distraherad för att jag skulle hinna fixa klart.

• Livsfrö

Sant!
    Det är så svårt att veta hur man vill ha det med allt innan bebben kommit... Hur (i vad) sover er lilla på nätterna?
    Jag tänker på tillfällen som när jag är ensam med de båda och ska duscha till exempel...

• Thursday

Hon sover i liggdelen till barnvagnen, även om vi iofs har en vagga också. VI har haft henne en del i liggdelen på dagarna också, men nu är det mest babysittern som gäller vid t.ex. måltider. Jag duschar bara på kvällarna nu, men ska väl försöka se om jag kan göra det när storebror är på dagis. Kan ju säga att för egen del hade jag nog varit för nervös för att ha lilltjejen i något som kan välta om man klättrar på det medan jag står i duschen.

• Livsfrö

Ja, jag hade snarare tänkt bära in och ha bebben i bebiskorg + ställning stående i badrummet under uppsikt medan den äldre sover/vaknar/dricker välling. Men vet inte om det är nån bra idé.
    Inte lätt detta som sagt.

Svar på tråden Ställning till moseskorg?