• Äldre 22 Aug 16:13
    1821 visningar
    8 svar
    8
    1821

    När tar mardrömmen slut?!?

    Jaha, då har man varit på akuten igen. Åkte in till Karolinska i morse. Gravid i v.6 och fick i helgen en konstig värk på höger sida i magen.
    Har i mitt bagage 13 missfall 2005-2011 och en underbar son som blir 8 år i december, men efter honom bara missfall.
    Fick komma in till gyn rätt fort och ingen bebbe syntes i livmodern, det är ett utomkveds.
    Jag fattar inte, ska inte 13 missfall räcka? Nu ska man ha ett utomkveds i listan också.
    Vi har gjort 781462 utredningar och dom finner inga fel på mig och min blivande man som dessutom är pappan till min son.
    Jag önskar att dom kunde säga att något var fel så man kunde medicinera/få hjälp. men vi är friska tydligen.
    Utomkvedes känns v'l inte så kul, kommer det bli operation? Kommer dom behöva ta äggledaren?
    Dom tog prover och jag fick åka hem över natten men ska infinna mig i morgon 08.00 igen.

    Jag var 26 när min son kom till världen och är nu 34, man blir ju inte yngre.
    Jag var så glad att få vara gravid igen då det har tagit ett bra tag sedan sist+ att jag inte blödde.
     Nu får vi hoppas att allt blir bra och at det inte blir någon akut opereration, det kan tydligen svänga rätt fort med utomkveds fick jag höra.

    Kram till er alla

  • Svar på tråden När tar mardrömmen slut?!?
  • Äldre 22 Aug 16:23
    #1

    Usch beklagar verkligen, hade ett utomkveds i höstas. Men hittade de ngt i äggledaren eller någon annastans? Är de säkra att det inte bara är tidigt och att det därför inte syntes ngt? För mig var det så att de inte hittade vart det satt någonstans. HCG steg mellan provtagningarna men ingen gravidtet kunde hittas någonstans. Så jag fick tillslut cellgift (methotrexate) i sprutor för att avsluta det hela. Började efter andra sprutan att blöda (den första hjälpte inte) och då började äntligen hcg sjunka igen.


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ångdvl­ar Storvl
    Äldre 22 Aug 16:47
    #2

    Mardrömmen tar slut när du dör, alternativt när du slutar att försöka sätta barn till världen.. Kanske ska du ta och ge upp barnafödandet nu, du har ju allafall en unge, glädj dig över vad du har istället för att gråta över det du kanske aldrig kan få..

  • Äldre 22 Aug 17:50
    #3

    Förlåt!?! Vad är du för elak människa? Min son är det bästa jag har och jag är tacksam. Vad har du för rätt att hoppa på mig?

  • Äldre 22 Aug 17:51
    #4

    Vickan l: Tack!

  • Äldre 22 Aug 17:55
    #5

    Ta inte åt dig av idioter, de finns överallt.

    Jag beklagar verkligen! Hoppas med hela mitt hjärta att (om det blir operation) operationen går bra och att du snart blir gravid igen och får ett friskt och lyckligt barn. Och att din fina son blir storebror!

    Lycka till! Styrkekramar 

  • Äldre 22 Aug 18:10
    #6

    Tack gulliga! Jag hoppas verkligen att få ge min son ett syskon någon dag, han vill så gärna.

  • Ångdvl­ar Storvl
    Äldre 22 Aug 18:12
    #7
    Mamma77 skrev 2011-08-22 17:50:20 följande:
    Förlåt!?! Vad är du för elak människa? Min son är det bästa jag har och jag är tacksam. Vad har du för rätt att hoppa på mig?

    Förlåt mig, menade inget illa faktiskt, även om det kanske lät så. Tänkte bara att om du vill slippa fler besvikelser så ge upp ambitionerna att få barn, men det kanske är fel tänkt, vad vet jag..
  • Äldre 12 Oct 15:13
    #8

    Jag tycker ni ska prova ivf!

Svar på tråden När tar mardrömmen slut?!?