• Hemlis2011

tjejer som tar protein ?träning

Ni tjejer som tränar och dricker extra protein hur gör ni :) ? när tar ni det och hur ofta tar ni det ? har ni fått något resultat  sedan ni börja använda det gemfört mot förre och hur ofta tränar ni:) ?
    Ska beställt  whey -80 från gymgrossisten och tänka börja på det nu när jag ska börja träna :) valt att testa Hallon i smakväg , någon som har testat det innan eller kan tipsa om någon annan smak som kanske smakar bättre kanske:)? ja helt enkelt vill jag ha tips och fakta av er tjejer som använder protein:)

• Svar på tråden tjejer som tar protein ?träning
  • Gryndrömmen

Jag tar proteinshake till frukost, mellanmål och efter träning. Jag är nöjd ned hur kroppen återhämtar sig :)

• Likaskeptisksomförr

100 % Whey Gold Standart från ON är gott, lite dyrare men riktigt gott. Double Rich Chocolate är en favorit. Jag tar det vid behov, dvs. när jag inte får i mig tillräckligt med protein (2 gr protein/kg kroppsvikt per dag). Det tenderar bli frukost och efter träning, men ibland andra tillfällen om det dröjer mellan målen eller om jag inte fått i mig tillräckligt som sagt. 

• 5by5

choklad är god.
    jag brukar blanda med mjölk.

tar efter styrkepassen, blir 3 gånger i veckan.

• Guilliotine

Gillar inte choklad-, vanilj-, eller mintchokladsmaken, men jordgubb är så god så jag hade kunnat dricka den närsomhelst.. =) 

• Snorpi

Jag dricker den som du har beställt, hallonsmak. Tycker att den är helt ok! Dricker den alltid direkt efter träning, tycker det är skönt att få nånting i magen på en gång. Tenderar att bli på så himla dåligt humör annars ;)

• 5by5

Nu är det dags för oss att köpa ny. Tänkte köpa en hallon och en osmaksatt (naturlig). Nån som prövat den?

• Gladskit

Jag börjar alltid dagen med en proteinshake. Vi startar rätt tidigt här hemma och sonen äter frukost på dagis så då passar det perfekt med en shake, vore elakt av mig att äta frukost när inte han får
    Sen äter jag en "second breakfast" vid nio när jag är på jobbet, då blir det keso + bär, nötter eller avocado.
    Jag kör LCHF så det fungerar jättebra, jag har alltid pulver på jobbet också som jag kan ta som mellis.

Min favorit har blivit Charlotte Perrellis protein Fit'n Smart med chokladsmak. Jag har testat mååånga sorter men ingen annan blir så krämig och god som den. De där vattniga varianterna som aldrig tjocknar går bort, den här är perfekt. Den finns även i hallon (eller är det jordgubb?) men den påsen står i princip orörd i skåpet, den smakar konstgjord.

• tobiq

Tänkte hoppa in och fråga er som kan, går det bra att dricka proteindryck när man ammar? Ammar bara max 2 ggr dagligen numera, men man vill ju vara säker.

Moa-08 Svea-10
  • fitnesstjej

Jag tar proteinpulver när jag inte får i mig protein genom vanlig mat, svårare än så är det inte!

(jag vill helst ha i mig 20-25g protein per måltid, antingen genom maten eller så tar jag en proteinshake eller proteinbar) 

• LiveHappy

Jag märkte skillnad när jag åt det. Men det smakar förj*vligt rent ut sagt. :/
    Har testat både whey 80 och Charlotte Perrellis i alla deras smaker och endel olika bars. Men usch! Blir avundsjuk på er som tycker det är gott ju.

• Likaskeptisksomförr
    LiveHappy skrev 2011-12-14 15:47:25 följande:
    Jag märkte skillnad när jag åt det. Men det smakar förj*vligt rent ut sagt. :/
    Har testat både whey 80 och Charlotte Perrellis i alla deras smaker och endel olika bars. Men usch! Blir avundsjuk på er som tycker det är gott ju.
    Beror på märke och smak. Hade personligen aldrig köpt märken av personer som Charlotte Perrellis eller Anna Skipper. Det finns nog fler alternativ där ute som du både gillat och uppskattat. 
  • fitnesstjej
    Likaskeptisksomförr skrev 2011-12-14 15:51:26 följande:
    Beror på märke och smak. Hade personligen aldrig köpt märken av personer som Charlotte Perrellis eller Anna Skipper. Det finns nog fler alternativ där ute som du både gillat och uppskattat. 

inte jag heller! jag gillar tex "Whey FX" från Gymvaruhuset och "Body science whey" från MM Sports. Päron och blåbär är nya smakfavoriter!
  • Gladskit
    fitnesstjej skrev 2011-12-15 07:34:21 följande:
    inte jag heller! jag gillar tex "Whey FX" från Gymvaruhuset och "Body science whey" från MM Sports. Päron och blåbär är nya smakfavoriter!
    Tänk vad olika det kan vara! Jag har också testat Gymvaruhusets proteinpulver. Jag har just blåbär och så en påse med choklad, och de är helt ok i smaken. Men vad jag inte gillar med dem, och som gör att jag föredrar Charlotte Perrellis chokladsmak framför Gymvaruhusets är att den inte tjocknar. Det känns som att dricka vattnig oboy. Perrellis pulver blir en krämig (och ganska god) dryck även om man bara blandar ut den med vatten.
Svar på tråden tjejer som tar protein ?träning