• K L A R A

Åderbråck i underlivet, inte gravid. Fler som jag?

Hej
    Har fortfarande besvär av åderbråck i underlivet sedan jag var gravid sist (1 1/2 år sedan). Speciellt under mensen har jag som mest besvär, svårt att stå och gå någon längre sträcka. Jag trodde att dessa besvär skulle försvinna helt efter förlossningen, men icke. Tror att de ligger ganska djupt eftersom man inte kan se dem, men de känns.

Är de fler som har detta? Finns det möjlighet att få det opererat? Eller finns det något som lindrar, förutom stödstrumpor?

• Svar på tråden Åderbråck i underlivet, inte gravid. Fler som jag?
  • Anonym (jag)

Jo jag har också kvar det. Efter första barnet var det ok, men under andra grav blev det helt extremt mkt. Det är ff kvar 2,5 år efter. Har pratat med bm om det och hon säger att man inte gör något åt det Lite ledsamt. Det märks mest under mens och när jag är sexuellt upphetsad. Inte så attraktivt att titta på tyvärr. Lider mkt utav det. Tycker också iof att det är mer "bulligt" där i allmänhet. Inte så snyggt i bikini. Men som sagt, frågat två olika gynekologer och de säger att är det inte värre än så så gör man inget....

• K L A R A

Åh, ingen ljusning med tiden alltså...

Skulle egentligen vilja ha ett tredje barn, men vet inte om jag vågar/orkar gå 40 veckor med ständig värk och tryck neråt igen. Då är det alltså bara att bita ihop och acceptera att det gör ont.

Svar på tråden Åderbråck i underlivet, inte gravid. Fler som jag?