• Anonym (Förvirrad)

Hur gör jag...?

Hej.
    Jag har nyligen flyttat in hos min pojkvän (vi är båda 19) som bor hos sina föräldrar och det är jätteskönt med tanke på allt trubbel som varit hemma. Alltid känt mig hotad och rädd hemma då både min pappa och något yngre syster är våldsamma och/eller väldigt elaka av sig. I princip så blev jag utsparkad efter studenten eftersom jag inte har råd att betala den höga hyran de krävde ännu. Pluggar och jobbar halvtid.

Bott här i snart en månad och det har väl inte varit några större problem förutom att det känns som att jag inte får plats. Jag har inte så otroligt mycket grejer. Alla saker jag har (inklusive kläder) får plats i två garderober om 2 kvadratmeter men ändå så ber både min pojkvän, hans föräldrar och äldre bror mig att rensa ut minst hälften så jag får ENBART en garderob om 2 kvadratmeter. Det kanske låter som att jag är värsta prinsessan eller nåt som kommer inklampande och tar plats, men tro mig. Hans bror tar upp hela sitt rum på 25m2 (fullt med lådor, hyllor och fick tom mina sänglådor att fylla ut) samt en av min pojkväns två garderober så att min pojkvän inte får plats med sina grejer. Han är värst i att klaga också, om man flyttar hans saker blir han skogstokig och flyttar tillbaka allt igen.

Jag har ändå flyttat 16 gånger i mitt liv och de har aldrig flyttat. Det som irriterar mig är att alla saker som är så viktiga för min pojkväns bror och som fyller ut hans och vårt rum är tomma kartonger av spel från 80/90tal. De är tydligen viktigare att ha kvar nära sig än min pojkväns kläder som man använder varje dag. De har en vind han kan lägga dem på? Hela huset är egentligen fullt med gammalt skräp men vad ska jag göra? Jag kan väl heller inte be min pojkväns familj att rensa ut ett lager utslitna pälsjackor och kartonger, trasiga möbler och sånna saker, för det är ju inte mitt hus. Jag måste sälja mina instrument för att jag inte får plats och det är illa. Jag håller nämligen på att utbilda mig till musiklärare. Funderar starkt på att ta några extra jobb så jag kan flytta till något HELT eget eller i värsta fall hem till eländet igen. 
    Känner mig verkligen inte hemma eller välkommen någonstans, tänkte att jag i alla fall skulle få kunna bli lycklig nu efter all press och våld jag äntligen kommit ifrån.

Dagens i-landsproblem egentligen men, Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Hur gör jag...?
  • Anonym

Försök hitta ett eget boende så snart du kan! Annonsera tills vidare att du söker förrådsutrymme, prata även med klasskamrater och fråga om de har något ledigt. Kanske har någon ledigt utrymme och kan hyra ut ett förråd för en billig peng?!

• Anonym (gift)

Jag är 40 år och blev i princip utkastad hemifrån som 20-åring. Tänkte först bo med vänner men bestämde mig sen att skaffa eget boende....och det har jag aldrig ångrat. Jag njöt av min ensamhet ca 4 år innan jag blev sambo med min man som idag jag är gift med.

Lycka till! Eget boende röstar jag för..... 

Svar på tråden Hur gör jag...?