• Anonym (älskaren)

Hur lite lust skall man stå ut med??

Skall det vara så här??

Jag bara undrar!!

Min frus brist på sexlust och ointresse att ta tag i det knäcker mig (och i slutändan familjen). Vissa perioder känner jag mig lite bättre till mods men vissa perioder mår jag fruktansvärt dåligt av det och mycket av min vakna tid går åt att tänka på det. Nu är det så, så jag skriver f-n emej av mig lite. Allt är sant men i vanliga fall är det väl inget man skyltar med. Hoppas på anonymiteten men kommer det ut får jag väl stå för det.

Innan jag träffade min fru hade jag några förhållanden och alla hade funkat väldigt bra när det gällde sexet. Inga problem. Jag har alltid lagt mig vind om att den andra parten skall njuta, jag tycker om att ge min partner njutning. Trodde aldrig att det där med sex kunde vara nåt problem. Sen när jag träffade min nuvarande fru märkte jag att hon inte hade samma intresse av att komma och att det nog var ganska svårt för henne att komma. Skit samma tänkte jag, sex är väl inte det viktigaste här i världen och det löser sig nog om man inte stressar på, ställer krav, utan ger det tid, pratar med varran osv osv. Efter barn nummer två började det gå riktigt åt skogen och jag har tagit upp problemet flera ggr med henne. Ett tag körde vi med ”sexavtal” dvs, bokat två ggr per vecka vissa dagar. Efter ett tag sa jag upp det avtalet eftersom det inte alltid gällde + att jag kännde att hon egentligen inte hade lust + att vissa gånger hade jag inte heller lust. Jag sa att jag gärna kan gå ner till en gång per vecka och att det då är lite mer med vilja. Inte blev det bättre av det. Nu sker sexet enbart på hennes villkor. När och hur. I tio års tid har vi bara älskat i missionären i en viss vinkel, i en viss takt, inte stanna av nån gång mitt i, alltid med kondom, inget förspel, urdragning direkt efter ejakulering. Trots detta hävdar hon att hon tycker det är jätteskönt??!!. Jag har köpt vibratorring som vi har testat och då har det varit ”skönt” men det senaste året har den inte använts alls (jo, jag har erbjudit och försökt). Det blir sex kanske 2-3 ggr per månad då hon så bestämmer. Jag har tagit upp problemet med henne flera gånger (att det blir så sällan och att hon inte vill älska med mig alltså) jag har provat vara romantisk, kärleksfull, omtänksam, hjälpsam, arbetssam men det effektivaste verkar vara att visa hur grinig man blir så kommer husfridsknullet eller barmhärtighetssexet så småningom. (skitbra för stämningen i familjen va!!!). Nu tog jag upp det en sista gång innan semestern men inte f-n blev det mer under semestern trots att jag gjorde allt för att hon skulle ha en, lugn, avslappnad och bra semester på alla vis. Nu vägrar jag ta upp problemet mer. Det är ju patetiskt (eller vad det nu heter) jag bönar på mina bara knän efter sex och åtrå från henne men hon slår sig till ro med att ”jag vill ju inte oftare” och jag tror att eftersom hon inte har nåt intresse av det här med sex så tänker hon inte så ofta på det och ser inte detta som ett stort problem. Vi borde ju gå i terapi!!! (men varför det, om det inte är viktigt, det finns väl viktigare saker att göra).

Den här semestern har fått mig att inse att det kommer inte att bli bättre. Varför skall jag försöka få något som jag inte kan få. Det är kört! Jag kan ju inte säga åt henne: ”blir det inte bättring på sexfronten så skiljer jag mig!” Vilken press skulle inte det sätta?

Nä, efter att ha haft en helvettes massa kval så tänker jag skaffa mig sex vid sidan om. Jag får försöka bära sveket och upptäcker hon det så fär jag väl stå för det och hon får bli hur besviken hon vill och krashen är ett faktum. Jag tänker i alla fall inte acceptera detta längre.

• Svar på tråden Hur lite lust skall man stå ut med??
  • Anonym (sympati)

Du är inte ensam.....känner precis lika!!

Är så himla less så man mår dåligt!!! Sitter uppe halva nätterna tills jag är svintrött.....går jag och lägger mig bredvid henne blir jag bara irreterad och ligger å tänker på att vi har ett så uselt sexliv!

Funderart många gånger på om man ska skiljas....men känns helt sjukt att låta ungarna få ta den smällen för att man inte kan komma överens med sin partner om hur sexet ska vara.

Men man blir ju en usel partner/pappa som börjar bli mer bitter för varje dag som går!!! Vill inte bli bitter gubbe, vill va kåt, glad och nöjd!!

• Anonym (Alex)

Alla är inte intresserade av att ha sex flera gånger i veckan om ens 1 gång i veckan. Då spelar det ingen roll att du gör allt som står i din makt. Hon kanske inte blir kåt så ofta.
    Det verkar ju som detta har vart en problem från dins sida hela tiden, att du inte får tillräckligt med se. Efter 10 år så borde du ha lärt känna din fru så mycket att du vet att hon inte är en sextörstande person.
    Lär dig acceptera henne eller lämna henne!!!

• adromina

Varför inte fråga om det är ok att du går utanför ert förhållande för just den här biten?

Det är så himla enkelt att man faller in i nån slags dimma som innebär att sex är ansträngande och jobbigt ist för kul och skönt för oss tjejer.. När det händer är det svårt att ta sig tillbaka igen.. men som du skriver så verkar hon nöjd som det är och då kanske en sådan fråga kan bli ett wakeup call för henne eller så får du ett ok..=)

• Anonym

Jag förstår din frustration, men resultatet av att hon upptäcker ditt snedsprång är inte bara en krashad relation, utan även risk för att det påverkar er vänskapsrelation även efter det att ni separerat (vilket jag antar blir resultatet av att snedsprånget upptäcks). Det skadar inte bara er utan även era barn. Är det inte bättre då att vara ärlig med att du fått nog och be om hennes tillåtelse att ha nån vid sidan om? Väck frågan och ge henne tid att vänja sig vid tanken. Fungerar inte det så är det väl bättre att ni separerar som vänner och att du får möjlighet att välja en ny partner som passar dig bättre. Ett ordnat uppbrott är trots allt snällare mot era barn, än ett uppbrott som tvingats fram pga effekterna av att du blir upptäckt.

• pluppfamiljen

Jag som har dåligt samvete över att jag ej kunnat bjuda till nu när jag sådana hemska foglossningar. Jag är väldigt noga med att det ska vara mysigt och kör med inget goss = inget sex. Hjärta

Jag toklängtar efter att få vara riktigt sugen efter amningen blivit klar. Min son ska flaskas så det lär nog inte dröja så länge innan man sätter i gång igen. 

Blivande 6 barns mamma
  • Anonym
    Anonym (älskaren) skrev 2011-08-23 07:53:59 följande:

Skall det vara så här??

Jag bara undrar!!

Min frus brist på sexlust och ointresse att ta tag i det knäcker mig (och i slutändan familjen). Vissa perioder känner jag mig lite bättre till mods men vissa perioder mår jag fruktansvärt dåligt av det och mycket av min vakna tid går åt att tänka på det. Nu är det så, så jag skriver f-n emej av mig lite. Allt är sant men i vanliga fall är det väl inget man skyltar med. Hoppas på anonymiteten men kommer det ut får jag väl stå för det.

Innan jag träffade min fru hade jag några förhållanden och alla hade funkat väldigt bra när det gällde sexet. Inga problem. Jag har alltid lagt mig vind om att den andra parten skall njuta, jag tycker om att ge min partner njutning. Trodde aldrig att det där med sex kunde vara nåt problem. Sen när jag träffade min nuvarande fru märkte jag att hon inte hade samma intresse av att komma och att det nog var ganska svårt för henne att komma. Skit samma tänkte jag, sex är väl inte det viktigaste här i världen och det löser sig nog om man inte stressar på, ställer krav, utan ger det tid, pratar med varran osv osv. Efter barn nummer två började det gå riktigt åt skogen och jag har tagit upp problemet flera ggr med henne. Ett tag körde vi med ”sexavtal” dvs, bokat två ggr per vecka vissa dagar. Efter ett tag sa jag upp det avtalet eftersom det inte alltid gällde + att jag kännde att hon egentligen inte hade lust + att vissa gånger hade jag inte heller lust. Jag sa att jag gärna kan gå ner till en gång per vecka och att det då är lite mer med vilja. Inte blev det bättre av det. Nu sker sexet enbart på hennes villkor. När och hur. I tio års tid har vi bara älskat i missionären i en viss vinkel, i en viss takt, inte stanna av nån gång mitt i, alltid med kondom, inget förspel, urdragning direkt efter ejakulering. Trots detta hävdar hon att hon tycker det är jätteskönt??!!. Jag har köpt vibratorring som vi har testat och då har det varit ”skönt” men det senaste året har den inte använts alls (jo, jag har erbjudit och försökt). Det blir sex kanske 2-3 ggr per månad då hon så bestämmer. Jag har tagit upp problemet med henne flera gånger (att det blir så sällan och att hon inte vill älska med mig alltså) jag har provat vara romantisk, kärleksfull, omtänksam, hjälpsam, arbetssam men det effektivaste verkar vara att visa hur grinig man blir så kommer husfridsknullet eller barmhärtighetssexet så småningom. (skitbra för stämningen i familjen va!!!). Nu tog jag upp det en sista gång innan semestern men inte f-n blev det mer under semestern trots att jag gjorde allt för att hon skulle ha en, lugn, avslappnad och bra semester på alla vis. Nu vägrar jag ta upp problemet mer. Det är ju patetiskt (eller vad det nu heter) jag bönar på mina bara knän efter sex och åtrå från henne men hon slår sig till ro med att ”jag vill ju inte oftare” och jag tror att eftersom hon inte har nåt intresse av det här med sex så tänker hon inte så ofta på det och ser inte detta som ett stort problem. Vi borde ju gå i terapi!!! (men varför det, om det inte är viktigt, det finns väl viktigare saker att göra).

Den här semestern har fått mig att inse att det kommer inte att bli bättre. Varför skall jag försöka få något som jag inte kan få. Det är kört! Jag kan ju inte säga åt henne: ”blir det inte bättring på sexfronten så skiljer jag mig!” Vilken press skulle inte det sätta?

Nä, efter att ha haft en helvettes massa kval så tänker jag skaffa mig sex vid sidan om. Jag får försöka bära sveket och upptäcker hon det så fär jag väl stå för det och hon får bli hur besviken hon vill och krashen är ett faktum. Jag tänker i alla fall inte acceptera detta längre.

Samma problem som dig fast jag är tjej!!!
    Trodde först att de kunde bero på över vikten efter barnen men nu när jag tappat allt och mer där till så inser jag att de inte är de som är felet.
    Han jobbar mycket men jag jobbar själv heltid sköter allt i hemmer och alla praktiska saker i hopp om att han ska orka på kvällarna men inte faan hjälper de heller 
    Jag är KÅT och vill KNULLA men nää inget händer

• Anonym (sympati)

Är oxå inne på dedär med att man ska fråga om det är ok att ha en älskarinna! Dock så är det ju så att man knappt hinner med familje AB som det är....hur ska man då hinna med en älskarinna! Jag vill ha sex ofta och med den jag bor och lever ihop med......om man ska ha en vid sidan om så är det ju inte så troligt att man hittar en arbetskollega som ställer upp varje dag!!

• Anonym (sympati)
    Anonym skrev 2011-08-23 08:26:43 följande:
    Samma problem som dig fast jag är tjej!!!
    Trodde först att de kunde bero på över vikten efter barnen men nu när jag tappat allt och mer där till så inser jag att de inte är de som är felet.
    Han jobbar mycket men jag jobbar själv heltid sköter allt i hemmer och alla praktiska saker i hopp om att han ska orka på kvällarna men inte faan hjälper de heller 
    Jag är KÅT och vill KNULLA men nää inget händer

E så less på å höra dedär om att vem som tar hand om hemmet eller ej, eller om man är trött å pigg!

Jag är alltid trött och hjälper till lika mycket i hemmet som hon, men håller med dig....va f''n!! Jag är KÅT och vill KNULLA!!!

• Anonym

tycker du ska ta och prata igen med din fru  även fast det inte känns som om det gör nytta gör det än då och va helt rak och öppen och säg att du funderar på skilsmässa eller skaffa en älskarinna .....och se hur hon ställer sig till det hela......

jag själv har tappat lusten en lång period och det tog musten ur det förhållandet  visserligen va jag gravid men hans tjat om sex fick mig att tappa lusten ännu mer och även mina känslor försvan för honom .... nu va det mer saker inblandat i det förhållandet han va inte vidare snäll utan det vart bråk var gång jag sa nej och han tyckte att jag minsann kunde ställa upp ävenfast jag inte hade lust så jag lämna han ...... nu har jag inga som helst bekymmer med sexet med min nya partner.... men som sagt du verkar ju vara väldigt till mötesgående mot din fru och snäll ... iallafall som man kan läsa sig till.......

hoppas det löser sig för er .....       

• Anonym
    Anonym (sympati) skrev 2011-08-23 08:33:49 följande:

E så less på å höra dedär om att vem som tar hand om hemmet eller ej, eller om man är trött å pigg!

Jag är alltid trött och hjälper till lika mycket i hemmet som hon, men håller med dig....va f''n!! Jag är KÅT och vill KNULLA!!!

Att jag gör allt i hemmet va och är i hopp om att han skulle orka mera jag tycker att man ska hjälpas åt men vad gör man inte för att få just KNULLA??

De flesta av mina vänner klagar jämt på deras män att dom altid vill och att dom aldrig får vara i fred. Faan byt med mig då för helvete och sluta klaga!!!
    Sen kanske de inte alltid är själva sexet som är det viktigaste men att få känna närheten och att man kan få känna att man kan tillfredställa den man lever ihop med. 
Svar på tråden Hur lite lust skall man stå ut med??