En kompis till mig var utför det här:
En biomamma gjorde allt för att sabotera, (då hennes exman, tillika det gemansamma barnets pappa) träffade en ny kvinna (min kompis då..) i sitt liv. Hon hade många förslag till varför exmannen inte skulle träffa den nya, ett exempel var att hon ansåg att barnet inte skulle träffa den nya då hon tyckte att det skulle vara "dåligt sällskap" för barnet. (Och detta fanns det inga som helst belägg för.. det enda belägget var att biomamman inte ville att turturduvorna skulle ses. Alltså biomammans behov.)
Hon jobbade hårt på att hitta på skit om den nya så att exmannen skulle börja tycka illa om sin nya kvinna.
Hon ringde titt som tätt (om egentligen ingenting, upp till allt mellan 5-10 samtal på en kväll..) till exmannen vilket ledde till att det nya paret inte hade många minuter över att rå om sig själva.
Hon började ta mindre och mindre hand om sitt barn och den gemensamma vårdnaden hon hade över barnet och då i hopp om att pappan skulle ta större och större ansvar över barnet som således skulle resultera till att han inte "skulle hinna med" den nya kvinnan.
Hon använde deras gemensamma barn som spion. Hade den nya kvinnan varit hos pappan då barnet varit där så skulle barnet genast rapportera detta till mamman, en grej var att hon ringde och bad om att få prata med barnet då barnet var hos sin pappa och då få rapport direkt från barnet. Var nu fallet så att den nya kvinnan var där så började sms och samtal hagla från biomamman till exmannen.
Hon berättade för barnet hur ledsen hon blev då den nya kvinnan var där varpå barnet började ogilla att den nya kvinnan var där. Hon hittade på mkt skit om den nya kvinnan som hon även projicerade på barnet.
Hon satte barnet i kläm så många gånger att barnet till slut fick mag och sömnproblem.
Hon såg till att överskrida check-krediter som exmannen ställt sig som medsökande på en gång i tiden, på deras gemensamma tid tillsammans och menade på att hon inte kunde betala så att exmannan fick betala hennes räkning ca 4 år efter det tagit slut mellan dem.
Hon busringde (ringde upp och la på luren vid svar) så många gånger till den nya kvinnan att den nya kvinnan till slut fick byta telenummer samt göra en polisanmälan.
Hon hotade den nya kvinnans kompis (mig då..) på krogen.
Hon försökte förföra sin exman åtskilliga gånger då dom sågs i samband med det gemensamma barnet. Och när allt detta skedde var hon sambo med en ny stackars karl!
Ett litet axplock till varför jag, trots allt som en utomstående INTE tycker om, ej heller accepterar min kompis mans exfru. Tilläggas bör, att min kompis, den nya kvinnan i exmannens liv, har en aning svårigheter att acceptera biomamman.
Barnet funkar det jätte bra med! :) Biomamman i det här fallet stack till slut ifrån sitt barn. Hon gav upp sitt egna barn helt till pappan då hon inte "fick som hon ville". Jag får en känsla av att hon ville med det "straffa" pappan med att stå där själv med ett barn men så ser inte pappan på det, han är överlycklig att få ha sitt barn! Han hade aldrig, aldrig givit upp sitt barn! (Till skillnad, troligtvis vad biomamman tyckt om hon fått ta hand om sitt barn själv.)
Min kompis är jätte glad över barnet och hon ser detta som ett privilegium att få vara med och vara delaktig i ett barns liv. Även hon bor i ett hus där biomamman bott i innan men det är helt ok för hennes del då hon tänker på barnet i första hand som bott där till största delen av sitt liv, (och älskar sitt hus..) samt har både skola och vänner runtom hörnet. (Hade det inte varit för barnet hade dom nog letat upp ett nytt hus tillsammans.)
Jag får verkliga rysningar när jag tänker på henne, man ser så tydligt här hur lite hon bryr sig om sitt egna kött o blod. Jag får en känsla av att enda anledningen till att det här barnet kom till världen berodde på att lyckas "snärja" pappan ett tag och på så vis få ekonomisk vinst i det. (Dom var inget par när barnet blev till, dom var i säng en gång och då blev hon gravid.) Hon ville under inga omständigheter, (trots flera tidigare aborter) att göra abort och detta accepterade exmannen till fullo och valde att ge deras relation en chans och gjorde "sin plikt" som han har berättat. 3 år senare samt 500.000 kr (halv miljon) fattigare (hon handlade på krediter till höger o vänster och vägrade att skaffa sig ett jobb.) valde han att avsluta förhållandet med henne. (Exmannen, pappan till barnet är otroligt förmögen nämligen..) Det här var lite svar på dina funderingar. Så här såg det ut i detta fallet.