• Busymommy

Hjälp! Har färgat brunt, vill ha blont igen!

Nu ska vi se om jag kan förklara rätt... i somras färgade jag håret i Turkiet. RÖTT
    Jag var super blond innan. Färgen blev jätte bra.... men det blev solblekt ganska fort även om jag bar keps och så mest hela tiden. Så när jag kom hem var det nån konstig rosa/orange färg.

Så jag slängde i en ljusbrun. Som blev helt okej. Nu har jag fått utväxt och måste bestämma om jag ska fortsätta vara mörk eller bli blond igen som jag nog helst vill. Inte så SUPER blond som innan dock... 
    Frågan är : Måste jag blondera det eller kan jag färga det blont på det bruna?? Jag har en ljusblond Schwartzkopf hemma... vad hade ni gjort?   

• Svar på tråden Hjälp! Har färgat brunt, vill ha blont igen!
  • Lady without tattoo

Gått till en frisör.

Yrke: Leg pratkvarn
  • Luullis

Du måste bleka håret. 
    Frisör är ju bäst, annars hade jag gjort slingor i omgångar. Tänk på att du färgade det rött och det är inte kul att försöka få bort dom gul-oranga shiftningar som kommer att komma med det. 

• Lady without tattoo

I slutänden kan det bli dyrare än att gå till frisör direkt.

Yrke: Leg pratkvarn
  • Skruff

Jag håller med ovanstående talare - gå till en frisör! Enligt min mening går det inte att få det snyggt själv hemma om man ska gå från brun/röd till blond. Och det sliter som fasen på håret. Gå till en frisör och gör det i etapper så blir det snyggast.

• Sum quod sum

Håller med..gå till en frisör.

• Luullis
    Lady without tattoo skrev 2011-08-23 11:00:45 följande:
    I slutänden kan det bli dyrare än att gå till frisör direkt.
    Det kommer det troligtvis att att bli och håret kommer inte att må bra av det om hon gör det hemma.
  • Johannniii

Gå till frisör och säg exakt vad du använt och hur du vill ha det. Annars kommer ditt hår förstöras. Gör det inte . tro mig.

• martinam

ahm... man kan inte färga håret ljusare, du måste bleka. sen kommer ingen frisör bleka hela ditt hår utan man gör det pö om pö med slingor. Eller ja det finns säkert någon som kanske gör så.. Jag skulle dock aldrig ha helblekt någon av mina kunder. Sen så blekningen man köper på affär är det väldigt hög väteperoxid hallt i vilket betyder att blekningen bleker väldigt agresivt men slutar även verka väldigt fort, därav blir håret rosa eller gult. Om man ist går till frisören så kan dom bleka med 3 % väteperoxid, det kommer ta tid, men det blir inte gult då den verkas så mycket längre än tex 6 % 9 % och 12 %. Sen är värme ett bigg no no på blekning. en plast hätta över som skyddar blekningen från att torka är att föredra, men se till så att det är hål i hättan så det inte blir för varmt för håret. Ha koll hela tiden då blekning kan reagera med olika kemikalier.

Lycka till 

• Busymommy

Okej, tackar jag håller nog med !

Men då kommer hon blondera håret för att få det blont, det kommer ju bli jätte slitet och torrt... ??

Kanske är bättre att vara brunett ett tag?

Eller bara slingor?

Svar på tråden Hjälp! Har färgat brunt, vill ha blont igen!