Vinterskor Sorel eller Kamik?
Har alltid kört med Viking så nu ska jag testa nått nytt till barnen, Sorel eller Kamik?
Till synes ganska lika? Vilken är bäst o varmast...?
Har alltid kört med Viking så nu ska jag testa nått nytt till barnen, Sorel eller Kamik?
Till synes ganska lika? Vilken är bäst o varmast...?
Min son, 4 år, hade Sorel förra året och de var bra! Aldrig extrastrumpor, aldrig kall om fötterna trots utelek i timmar. Dock är de tunga och klumpiga! Han gick -och alla andra i klassen som hade dem (15 av 18 barn) som små pingviner.
Jag kommer att köpa Kamik den här säsongen. Den är inte lika bred och lika tung, vilket gör att det nog är lättare att gå i den. Den är dessutom föregångaren till Sorel och har funnits längre. Är något dyrare, men vad är 200 kr i sammanhanget?
Jag har också tänkt testa Kamik år (Sorel förra året) då jag sprang på såna i en liten butik på Sibyllegatan häromdagen.
Precis, de säljs b l a på Huset smått och gott
Det var där jag var. Det råkar vara en kollegas flickvän som har den butiken med sin familj. Gjorde även en TEDDEN och köpte Raffe åt mitt barn, och tappade påsen på vägen hem. Gah! Där fick jag för att skulle styla barnet mitt.
Åh nej...vad trist.
Ja...Ralph Lauren is still going strong här...
Har nu bett min kusin köpa i Usa när hon ändå är där, hehe..
Det gör jag! Med tanke på hur satans dyrt det är på NK och hur fruktansvärt billigt det är i USA så kan jag inte för mitt liv se anledningen till att betala 995 kr för exakt samma tröja som i USA kostar 29 dollar....
Jag säljer oftast allt urvuxet på Blocket sen; folk är som galna och det är tillsynes sprillans nya kläder eftersom kvaliteten är så fantastisk!
Så är det ju. Kom även på den goda idéen att nät-shoppa, leverera hem till min moster som bor i Usa och så tar hon med kläderna när hon kommer hit, vilket är några gånger per år. Har bara inte frågat henne ännu.
Oki då stämmer mina farhågor att Sorel är klumpiga, ena tjejen är späd o smal så det blir helt galet med för tunga skor på henne...
Barnskor ska vara lätta och smidiga att röra sig i!
vi har kört med kamik alla år (4) till vår kille och de är super bra! håller tätt och är varma och gosiga! det är en vildig till unge jag har men de har hållt hela säsongen alla år=D
är alla sorel tunga? Jag som hade tänkt beställa tre par til kidsen. Vilken modell hade era barn?
hur är sorel i storlekarna? Står att 30 är typ 18 cm?
Siri klagade inte på sina Sorel, men de kändes lite tunga för henne.
gud vilket ilandsproblem jag fick nu då kanske håller mig till kavat, ungarna gillar dom, lätta och sätta på, men krävs ullsocka i...