• jessica1979

Oförklarligt sekundärt infertil och IVF

Finns ni där ute som är oförklarligt barnlösa, ingen orsak har kunnat hittas till varför ni ej blir gravida och sedan har ni ändå lyckats bli gravida med IVF. Gjorde ni ngt speciellt då, åt ngt särskilt eller så? Prednisolon?

Jag har en son som är 3 år och vi har nu försökt få syskon till honom i ca 2 år men lyckas ej. Utredning har visat att allt är bra med både mig och sambon (men det kan det ju inte vara!!) Nu är vi på G till vårt första läkarbesök inför ev IVF.

• Svar på tråden Oförklarligt sekundärt infertil och IVF
  • 80Tina

Hej!
    Vi är ett par som är helt oförklarligt barnlösa. Vi har försökt i ca 4 år nu. De hittar inga direkta fel på oss. De har upptäckt att jag har svaga ägglossningar eller ingen alls men de sa att man har ägglossning 10 gånger om året... Vi blev spontant gravida innan vi gick på första IVF läkarbesöket men det blev missfall i v.6-7. Sen gjorde vi första IVF:en men där blev det missfall i v.6-7 också... Nyss fick vi tillbaka ett fryst embryo men det gick inte alls. Den satte sig inte. Testade negativt på testdagen.
    Vart bor ni och var går in och gör IVF?

• EEJ

Precis som vi! Har en dotter född i maj 09 och har nu försökt i drygt 2 år med ett syskon. Är mitt i Ivf-karusellen med två misslyckade försök bakom oss. Ett färskförsök och ett frys. Inga fel på mig men mannens spermier var visst lite få och slöa. Fast bevisligen så har det ju funkat tidigare.... Lucky shot!

Svar på tråden Oförklarligt sekundärt infertil och IVF