• Fru Längtan

Kan man skada barnet när man sover på mage?

Sover fortfarande på mage i vecka 20 och undrar om det finns någon fara med det? Kan man skada barnet, det är ju ändå ganska mycket vikt som hamnar på den lill*?

Är det fler som sovit på mage långt in i graviditeten?

• Svar på tråden Kan man skada barnet när man sover på mage?
  • Smultronet

Vad konstigt! Jag låg och funderade på precis samma sak igår kväll när jag skulle sova (på mage)!

• Sofia27

Jag sov på mage ända tills magen var för stor... Bebisen knuffade till när hon inte var nöjd med min sovställning. Det är inga problem alls att sova på mage, så länge det är bekvämt för dig...

• Fyra

Bebisen säget ifrån när den inte vill ligga så längre Ingen fara så länge det känns bra.

• Delfin

Nej det kan man inte. Jag sov oxå på magen så länge det gick. Frågade min mamma om det var farligt men hon sa att den låg skyddad i magen och fosterhinnan.
    DELFIN

• mialotta

Det är helt okej så länge du och bebben tycker att det känns bra. Bebben kommer att sparka ifrån om det bli obehagligt för den.

• Fru Längtan

Då skall jag fortsätta sova på mage så länge det går.

• Holmen

Min BM sa att det är bara att sova på magge, så länge man tycker att det känns bekvämt.

/E

• NJsmamma

Jag kan ibland vakna av att jag ligger halvt på mage och har en buffandes bebis inne i mage som vill att jag skall ändra ställning=) Vad jag vet så är det ingen fara alls, bara det är bekvämt för dig så!

• Peppe72

Grattis till er som KAN sova på mage!! Har inte kunnat sova på mage sen v 14. Är nu i v 39+4 och kan definitivt inte sova på mage. Men jag längtar så..........

Svar på tråden Kan man skada barnet när man sover på mage?