• Someday

Emmaljunga - Mondial Leatherette vs. Edge Charleston

Jag är väldigt intresserad av två vagnar från Emmaljunga, Mondial Leatherette vs. Edge Charleston.
    Bägge kan fås med Classic crome chassit.
    Kostnaden är ungefär densamma.
    Bägge har vitt Leatherettetyg som bas. Vad tror ni om hållbarhet i färg och hur praktiska är de egentligen.
    Har faktiskt inte sett några negativa kommentarer, endast positiva.
    Jag behöver lite hjälp helt enkelt från er som har erfarenhet av vagnarna...

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Mondial_Duo_Combi-18.html

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Edge_Duo_Combi-21.html

• Svar på tråden Emmaljunga - Mondial Leatherette vs. Edge Charleston
  • LandB

Min favvo vagn! Har tittat på en svart Mondial! Men jag älskar den vita i fusk skinn, men känner som du, är den praktisk!? Har du kikat på dem i butik? Jag har inte sett någon av dem i butik :(

• Someday

Tyvärr har jag sett dem i butik och är helt såld! När man sett dom kan inte man inte tänka sig något annat!
    Charleston är snyggare i färgen än Mondial medans formen och handtagen på Mondial är mer tilltalande. Svårt att välja!

• Catox9

Har en Mondial i creme leatherette, sååå snygg!
    Lätt att hålla ren och jag är jättenöjd, dottern sover toppenbra i den och den känns lyxig :)
    Vi har haft den i drygt ett år nu och den är fortfarande skitsnygg :D
    Den andra vagnen har jag inte sett så den kan jag inte uttala mig om :) Men Mondialen är toppenfin!   
    Dock så har jag cremefärgen, vet inte riktigt hur den vita är men "tyget" är lätt att hålla rent så spiller man inte typ tomatsås/morotspuré och låter det torka för att sen ta bort det efter ett tag så borde det inte vara några problem! 

• viplanerar09
    Someday skrev 2011-08-23 17:47:46 följande:
    Tyvärr har jag sett dem i butik och är helt såld! När man sett dom kan inte man inte tänka sig något annat!
    Charleston är snyggare i färgen än Mondial medans formen och handtagen på Mondial är mer tilltalande. Svårt att välja!
    Fast om inte jag är helt ute och cyklar så väljer man mellan fyra olika chassin och det är samma fyra på både Mondialen och edgen :)
  • Someday

Jag har valt chassi redan, ett classic crome. Men det är skillnaden på vagnarna jag pratar om! Handtagen som finns som detalj på sidan av Mondialvagnen är ju helt underbara =)
    Tyvärr saknas de på Edgen! Däremot har du den fina färgkombinationen.
    Sen är formen på Mondials liggkorg mer tilltalande egentligen, men vad gör det!
    Jag har nog bestämt mig.
    Det blir en Edge Charleston med classic crome!

• Sthlm Cicci

Jag är inne på en Mondial... Men vill veta mer... Är den verkligen så tung att lyfta i/ur bilen? Får den plats på längden i en kombibil?

• emelittan

jag och min sambo skall köpa en edge combi med sport chassi den kommer att väga ca 19kg vi var på babyprofsen ochj där sa färsäljarnen att den inte är så praktisk om man bor i lägenhet eller mitt i stan för den är lite större och tyngre än andra modeller

• Jen08

Jag har en mondial med classic crome, har använt den nu sen minstingen föddes i mars, har bytt till sittdel precis. Är supernöjd med vagnen, vi bor på landet och den funkar helt suveränt i all terräng, den hänger med på ordentliga skogspromenader. Korgen under samlar inte upp hela skogen vilket de korgarna i tyg gärna gör. Däremot kan den kanske va lite tung om man ska baxa den ut och in i bilen mkt, vi har en tvillingresevagn i bilen istället då vi har en större tjej som inte alltid orkar gå när vi är iväg. Jag tänker köpa till syskonsitsen som finns som tillval då det kommer ännu en liten bebis i maj, så då får det bli mjuklift till den lilla bebisen och så får lillkillen som då är strax över ett sitta i syskonsitsen. Till stora tjejen som då är tre har vi ståbrädan som vi använder flitigt redan nu. En skitbra vagn helt enkelt, är otroligt nöjd, har haft andra vagnar tidigare och de har inte hållt måttet.

• Someday

Jag har ju valt min vagn! Men tvekar fortfarande =)
    Vi valde en Edge med classic chrome i Charleston!
    Tycker den vita Mondial leatherettevagnen är sååå snygg.
    Nu måste vi bara hitta en bil som passar till vagnen också. Letar kombi!

• Jen08

Ja bilar är ju en helt annan historia :) hoppas du blir nöjd med din vagn, min mondial är letherette fast ljusbeige, valde mellan vita och den jag har men tyckte den beiga va lite mer min stil och något mer smutstålig:)

Svar på tråden Emmaljunga - Mondial Leatherette vs. Edge Charleston