Abort tvillingar
Idag så har jag påbörjat en abort ( tvillingar v 7)
Någon som har erfarenhet av detta?
Idag så har jag påbörjat en abort ( tvillingar v 7)
Någon som har erfarenhet av detta?
Anledningen är att det inte känns bra med min sambo. Att saker har vänt och jag känner inget som helst stöd.
Han vill inte.
Men detta illamåendet och alla hormoner har verkligen fått mig ur balans. Gråter för ingenting och är arg som ett bi.
Fy fan!
Jag tänker aldrig mer bli gravid. Vågar inte riskera att komma ur balans igen på detta nattsvarta vis.
Jag gjorde en abort i v 8 med tvillingar. Ska du göra hela hemma, eller du ska in till sjukhuset och göra den där?
Jag tog en tablett, sen två dagar senare tror jag det var så åkte jag in till sjukhuset igen, och fick då 4 tabletter uppförda i slidan, och sen var det bara att vänta på att det skulle sätta igång..
För mig var smärtan den värsta, men det är ju olika från person till person hur ont man tycker det gör.
Har för mig att hela processen inne på sjukhuset tog 6 timmar ungefär. Vi åkte dit klockan 8 på morgonen, och fick köra hem igen vid två, tre på eftermiddagen. Det dom ville se på sjukhuset var så jag började blöda som jag skulle och så efter tabletterna, en månad senare var vi på återbesök, och då var gravtestet helt negativt precis som det ska vara.
Trist att din sambo inte ger dig det stöd du behöver, och att du ska gå igenom detta. Men är det det som känns bäst så förstår jag dig. Jag var i samma situation, fick plus på stickan och min dåvarande pojkvän vände sig helt emot mig, och visade inget stöd överhuvudtaget. Förutom när vi gjorde aborten, så var han med och fanns som ett stöd, men inte mycket mer än så.
Jag hade inget problem med illamående, men det med hormonerna känner jag igen, blev också arg och ledsen för absolut ingenting hela tiden.. :/
Skönt att det kan gå så bra!
Men kände du dig inte yr och konstig när du hade blött i 3,5 vecka? Shit, känner mig lite nervös över det hela. Tänker på chocken att det var två stycken, vilket if gjorde beslutet ännu lättare.
Jag hade inte fixat att vara ensamstående 4 barns mamma och dessutom egen företagare med hyfsat instabil inkomst
Nej det får vara bäst såhär även om det inte känns kul på någotvis.
Tack för svaren. Känner man sig inte lika ensam..
Hej Igen!
Igår gjorde jag hemaborten. Spydde som en gris typ i sex timmar och blödde massor ( klumpar, jättemycket)
MEN idag så är det knappt något blod???? Lite när jag torkar mig, men annars så jag knappt behöver binda.
Är detta normalt? Kan det vara så att jag fick ut allt igår eftersom det kom så mycket blod, och livmodern jobbade på?
Någon som vet??? Jag tänker med alla dessa klumpar borde det inte finnas mycket kvar, men samtidigt så är man ju rädd att fortfarande vara gravid. Pust!
Hoppas på det bästa för dig! Lycka till med allt i fortsättningen, eller vad man ska säga.
Sorry laste lite for fort!
Antar det kan vara sa, som du fatt ut det mesta blir det kanske uppehall pa ett par dagar. Jag blodde valdigt lite efter min forsta bort, blodde massor under med klumpar och hela koret men valdigt lite efter.
En fråga bara, ingen anklagelse. Kände ni aldrig att ni tvekade pga att det var tvillingar? Har själv tvillingar och det känns helt otroligt unikt att ha fått det, som att man blivit utvald liksom.