• Anonym (abort)

Abort tvillingar

Idag så har jag påbörjat en abort ( tvillingar v 7)
    Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Abort tvillingar
  • Anonym (abort)

Anledningen är att det inte känns bra med min sambo. Att saker har vänt och jag känner inget som helst stöd.
    Han vill inte.
    Men detta illamåendet och alla hormoner har verkligen fått mig ur balans. Gråter för ingenting och är arg som ett bi.
    Fy fan!
    Jag tänker aldrig mer bli gravid. Vågar inte riskera att komma ur balans igen på detta nattsvarta vis.

• sawyer

Jag gjorde en abort i v 8 med tvillingar. Ska du göra hela hemma, eller du ska in till sjukhuset och göra den där?

Jag tog en tablett, sen två dagar senare tror jag det var så åkte jag in till sjukhuset igen, och fick då 4 tabletter uppförda i slidan, och sen var det bara att vänta på att det skulle sätta igång..

För mig var smärtan den värsta, men det är ju olika från person till person hur ont man tycker det gör.

Har för mig att hela processen inne på sjukhuset tog 6 timmar ungefär. Vi åkte dit klockan 8 på morgonen, och fick köra hem igen vid två, tre på eftermiddagen. Det dom ville se på sjukhuset var så jag började blöda som jag skulle och så efter tabletterna, en månad senare var vi på återbesök, och då var gravtestet helt negativt precis som det ska vara.

Trist att din sambo inte ger dig det stöd du behöver, och att du ska gå igenom detta. Men är det det som känns bäst så förstår jag dig. Jag var i samma situation, fick plus på stickan och min dåvarande pojkvän vände sig helt emot mig, och visade inget stöd överhuvudtaget. Förutom när vi gjorde aborten, så var han med och fanns som ett stöd, men inte mycket mer än så.
    Jag hade inget problem med illamående, men det med hormonerna känner jag igen, blev också arg och ledsen för absolut ingenting hela tiden.. :/

• Anonym (abort)
    sawyer skrev 2011-08-23 17:29:28 följande:
    Jag gjorde en abort i v 8 med tvillingar. Ska du göra hela hemma, eller du ska in till sjukhuset och göra den där?

Jag tog en tablett, sen två dagar senare tror jag det var så åkte jag in till sjukhuset igen, och fick då 4 tabletter uppförda i slidan, och sen var det bara att vänta på att det skulle sätta igång..

För mig var smärtan den värsta, men det är ju olika från person till person hur ont man tycker det gör.

Har för mig att hela processen inne på sjukhuset tog 6 timmar ungefär. Vi åkte dit klockan 8 på morgonen, och fick köra hem igen vid två, tre på eftermiddagen. Det dom ville se på sjukhuset var så jag började blöda som jag skulle och så efter tabletterna, en månad senare var vi på återbesök, och då var gravtestet helt negativt precis som det ska vara.

Trist att din sambo inte ger dig det stöd du behöver, och att du ska gå igenom detta. Men är det det som känns bäst så förstår jag dig. Jag var i samma situation, fick plus på stickan och min dåvarande pojkvän vände sig helt emot mig, och visade inget stöd överhuvudtaget. Förutom när vi gjorde aborten, så var han med och fanns som ett stöd, men inte mycket mer än så.
    Jag hade inget problem med illamående, men det med hormonerna känner jag igen, blev också arg och ledsen för absolut ingenting hela tiden.. :/
    TACK snälla för svar!
    Jag ska göra det hemma. Har fått med tabletter. Har redan svalt den tablett som avbryter graviditeten.
    Så du mådde inte illa? Skönt.
    För det är nog detta illamåendet som pågår dygnet runt som tar sönder mig.
    Vi har redan två barn och de vill ju såklart leka och busa. Jag ligger mest på soffan. Vill bara få detta överstökat.
    Chock att det var två! Men jag misstänkte nästan att något var annorlunda denna gång.
    Kommer du ihåg hur länge du blödde?
  • sawyer
    Anonym (abort) skrev 2011-08-23 17:41:19 följande:
    TACK snälla för svar!
    Jag ska göra det hemma. Har fått med tabletter. Har redan svalt den tablett som avbryter graviditeten.
    Så du mådde inte illa? Skönt.
    För det är nog detta illamåendet som pågår dygnet runt som tar sönder mig.
    Vi har redan två barn och de vill ju såklart leka och busa. Jag ligger mest på soffan. Vill bara få detta överstökat.
    Chock att det var två! Men jag misstänkte nästan att något var annorlunda denna gång.
    Kommer du ihåg hur länge du blödde?
    Ingen fara! :)
    Okej, hoppas det går bra för dig med alltsammans, att det går lätt & smidigt.
    Nej, jag slapp det som tur var, och det är jag glad för! Jo, det kan jag förstå, uscha.. :(
    Jo, det kom som en chock för mig också, även om jag hade det i tankarna att de kunde vara två, då det går i släkten med tvillingar.. :/
    Jag har för mig att jag blödde ganska rejält i 1,5 veckas tid, men sen avtog det kraftigt, och räckte nästan med bara trosskydd istället för binda, vilket jag är glad för. Tycker det är så jobbigt med binda, då jag alltid använder tampong när jag har mens annars.
    Blödningen slutade helt för mig efter 3,5 vecka, och sen tog det ca 1 vecka, så kom den vanliga mensen tillbaka igen, och allt var tillbaka till det normala igen :)
  • Anonym (abort)

Skönt att det kan gå så bra!
    Men kände du dig inte yr och konstig när du hade blött i 3,5 vecka? Shit, känner mig lite nervös över det hela. Tänker på chocken att det var två stycken, vilket if gjorde beslutet ännu lättare.
    Jag hade inte fixat att vara ensamstående 4 barns mamma och dessutom egen företagare med hyfsat instabil inkomst
    Nej det får vara bäst såhär även om det inte känns kul på någotvis.
    Tack för svaren. Känner man sig inte lika ensam..

• sawyer
    Anonym (abort) skrev 2011-08-23 22:00:13 följande:
    Skönt att det kan gå så bra!
    Men kände du dig inte yr och konstig när du hade blött i 3,5 vecka? Shit, känner mig lite nervös över det hela. Tänker på chocken att det var två stycken, vilket if gjorde beslutet ännu lättare.
    Jag hade inte fixat att vara ensamstående 4 barns mamma och dessutom egen företagare med hyfsat instabil inkomst
    Nej det får vara bäst såhär även om det inte känns kul på någotvis.
    Tack för svaren. Känner man sig inte lika ensam..
    Nja, yr kände jag mig bara den första 1,5 veckan när jag blödde som mest. Men jag låg och vilade och tog det lugnt första tiden, så det var ingen större fara :) Det kommer gå hur bra som helst ska du se!
    Nej, det förstår jag. 4 barn är mycket om man också dessutom är ensam.
    Nej, det är klart det inte är skoj alls att behöva gå igenom någon sånt, men ibland är det helt enkelt det rätta och bästa att göra..
    Ingen fara alls, tycker om att kunna ge svar om jag kan & om det hjälper någon på vägen :)
  • Anonym (abort)

Hej Igen!
    Igår gjorde jag hemaborten. Spydde som en gris typ i sex timmar och blödde massor ( klumpar, jättemycket)
    MEN idag så är det knappt något blod???? Lite när jag torkar mig, men annars så jag knappt behöver binda.
    Är detta normalt? Kan det vara så att jag fick ut allt igår eftersom det kom så mycket blod, och livmodern jobbade på?
    Någon som vet??? Jag tänker med alla dessa klumpar borde det inte finnas mycket kvar, men samtidigt så är man ju rädd att fortfarande vara gravid. Pust!

• sawyer
    Anonym (abort) skrev 2011-08-26 19:08:29 följande:
    Hej Igen!
    Igår gjorde jag hemaborten. Spydde som en gris typ i sex timmar och blödde massor ( klumpar, jättemycket)
    MEN idag så är det knappt något blod???? Lite när jag torkar mig, men annars så jag knappt behöver binda.
    Är detta normalt? Kan det vara så att jag fick ut allt igår eftersom det kom så mycket blod, och livmodern jobbade på?
    Någon som vet??? Jag tänker med alla dessa klumpar borde det inte finnas mycket kvar, men samtidigt så är man ju rädd att fortfarande vara gravid. Pust!
    Hej!
    Även jag kräkte en del under aborten, men det var mycket på grund av smärtan för min del. Jag hade också jättemycket klumpar under själva aborten.
    Sjuksköterskan jag hade under min abort sa att det kunde vara att man blödde mindre just efter, och att det sen kom mer, då som "vanlig mens" kanske något rikligare, så jag tror inte du behöver oroa dig för någonting :)
    Har du någon tid till efterbesök? Jag hade ca en månad efter, för man skulle göra ett gravtest, och det visade negativt då.
    Håller tummarna för dig, att du ska slippa några komplikationer! :)
  • Anonym (abort)
    sawyer skrev 2011-08-27 03:49:37 följande:
    Hej!
    Även jag kräkte en del under aborten, men det var mycket på grund av smärtan för min del. Jag hade också jättemycket klumpar under själva aborten.
    Sjuksköterskan jag hade under min abort sa att det kunde vara att man blödde mindre just efter, och att det sen kom mer, då som "vanlig mens" kanske något rikligare, så jag tror inte du behöver oroa dig för någonting :)
    Har du någon tid till efterbesök? Jag hade ca en månad efter, för man skulle göra ett gravtest, och det visade negativt då.
    Håller tummarna för dig, att du ska slippa några komplikationer! :)
    Tack!
    Hoppas det kommer igång så det inte behövs en skrapning också.
  • sawyer

Hoppas på det bästa för dig! Lycka till med allt i fortsättningen, eller vad man ska säga.

• slinkywookie
    Anonym (abort) skrev 2011-08-26 19:08:29 följande:
    Hej Igen!
    Jag hade det likadant, forsta gangen var hemsk men nasta blodde knappt alls och madda inte illa eller nat. Fick radet att ga upp och ga, att det ska kicka in da. Var lite skeptisk till det, ville ju inte vara ute pa promenix om jag borjade ma sadar igen...!

Nu i efterhand fattar jag ju att det gick lite fel (gjorde det hemma), da jag kande hemsk lukt ur bavern i 4 veckor  och dagen innan kontroll forsade det blod och klumpar i duschen. Fostret hade alltsa inte kommit ut utan stannat kvar inne i mig. Darav lukten. Kloks fortfarande nar jag tanker pa det. Trodde det var normalt forst, men fattade ju misstankar nar det bara blev varre och bokade tid for kontroll. Och sa dagen innan hande det dar...

Sa var noga med att gora en kontroll, hade jakla tur som inte fick varldens infektion. Lycka till!
  • slinkywookie

Sorry laste lite for fort!

Antar det kan vara sa, som du fatt ut det mesta blir det kanske uppehall pa ett par dagar. Jag blodde valdigt lite efter min forsta bort, blodde massor under med klumpar och hela koret men valdigt lite efter.

• Anonym (twins)

En fråga bara, ingen anklagelse. Kände ni aldrig att ni tvekade pga att det var tvillingar? Har själv tvillingar och det känns helt otroligt unikt att ha fått det, som att man blivit utvald liksom.

• Anonym
    Anonym (twins) skrev 2011-08-30 23:42:47 följande:
    En fråga bara, ingen anklagelse. Kände ni aldrig att ni tvekade pga att det var tvillingar? Har själv tvillingar och det känns helt otroligt unikt att ha fått det, som att man blivit utvald liksom.
    Jag kände nog tvärtom, när man redan bestämt sig för att man inte vill ha ett barn gör man ju knappast en helomvändning inför möjligheten att få två? Så utvald kanske men i så fall på ett negativt sätt. Förstår du hur jag menar? Är man i situationen att summan av ett barn är negativ blir ju två mer negativt, inte positivt?
Svar på tråden Abort tvillingar