• Kimona

Ett inferno av små flugor på utsidan av fönsterna

De samlades för nån timme sedan. Det måste vara miljontals av dem. De ser ut som bananflugor fast något större och svärmar på balkongen och sitter på fönstrena.

Varför gör de så? Har aldrig sett det förut... Och hur blir jag av med dom?
    Har inga blommor eller så på balkongen.

• Svar på tråden Ett inferno av små flugor på utsidan av fönsterna
  • Kimona
    avatar01 skrev 2011-08-23 18:18:14 följande:
    spraya något
    men vad?
  • IsDimma

Det är inte flygm yror då? Isf försvinner dom till imorgon eller övermorgon av sig själva men är jobbiga (tar sig in överallt) under tiden.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Kimona
    IsDimma skrev 2011-08-23 18:20:00 följande:
    Det är inte flygm yror då? Isf försvinner dom till imorgon eller övermorgon av sig själva men är jobbiga (tar sig in överallt) under tiden.
    Näe de ser ut precis som bananflugor, bärnstensfärgade
  • IsDimma

Nehe. Då vet jag inte =/

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Kimona
    IsDimma skrev 2011-08-23 19:01:43 följande:
    Nehe. Då vet jag inte =/
    sambon påstår att det är knott... Jag tror de är här p.g.a en klängväxt som växer på husväggen... men de har inte varit här förut
  • Blitz

Om du fortfarande har problem så hittat jag ett bra tips här på FL.

Blanda den här "geggan i en liten liten kopp, äggkopp typ.. Gärna gul färg för dom gillar visst de.

1 del sirap
    2 delar vitvinsvinäger - eller annan sur vätska.
    Lite vatten o en droppe diskmedel.

Sen kommer flugorna drunkna i de =)

• Katja77

Så hade jag i en lägenhet jag bodde i. Det var så många på och utanför balkongen att det inte gick att gå ut. Jag ringde bovärden och någon kom och besprutade. Den personen sa att det var gräsflugor. De dog av medlet han sprutade och låg i drivor överallt men det kom nya så det blev inte bättre. De försvann när det blev kallt.

• A von B

Radar! Eller köp ett sånt där myggljus, funkar kanske.

• Kimona
    Katja77 skrev 2011-09-16 08:06:26 följande:
    Så hade jag i en lägenhet jag bodde i. Det var så många på och utanför balkongen att det inte gick att gå ut. Jag ringde bovärden och någon kom och besprutade. Den personen sa att det var gräsflugor. De dog av medlet han sprutade och låg i drivor överallt men det kom nya så det blev inte bättre. De försvann när det blev kallt.
    Då hade jag kanske rätt, för upptäckte igår att de kom tillbaka en stund efter att de klippt gräset :O
  • Blitz
    Kimona skrev 2011-09-16 10:22:33 följande:
    Då hade jag kanske rätt, för upptäckte igår att de kom tillbaka en stund efter att de klippt gräset :O
    Testa att spraya radar längs med balkongräcket  och runt fönster m.m.
    Eller tutta på gräsmattan {#emotions_dlg.djavulsk}

Fast dom kanske dör nu med kylan får vi hoppas =)
  • Kimona
    Blitz skrev 2011-09-17 00:53:16 följande:
    Testa att spraya radar längs med balkongräcket  och runt fönster m.m.
    Eller tutta på gräsmattan {#emotions_dlg.djavulsk}

Fast dom kanske dör nu med kylan får vi hoppas =)
    skadar inte radar våra katter?
  • Blitz
    Kimona skrev 2011-09-17 05:55:33 följande:
    skadar inte radar våra katter?
    Vet inte.. Det finns ju en variant som går att använda inomhus, och det borde ju vara ofarligt för människor eftersom den just funkar inne. Så då borde väl katterna också klara sig, eller?? Obestämd

Men nu va väl tanken att du skulle spraya längs med fönsterkarmarna på utsidan, där ska väl inte katterna slicka Flört
  • Blitz

E fönsterna dåligt tätade så täta dom. Flugorna vill nog in i värmen av vad jag läst..

• Suck och suck

När jag hade sådär mycket flugor i taket rätt var det var (jo. de var sådär små som bananflugor) så tyckte jag det kändes som en Hitchcockfilm. Jag ringde Antisimex. De kom och sprutade. De sa att det var såna där fuktdjur som kan komma in när det är fuktigt på hösten.

• Kimona
    Blitz skrev 2011-09-18 23:29:07 följande:
    E fönsterna dåligt tätade så täta dom. Flugorna vill nog in i värmen av vad jag läst..
    De kommer inte in om jag inte öppnar dörren, däremot kommer de in mellan glasen i dörren och fönstret... hmm
  • Blitz
    Kimona skrev 2011-09-19 11:49:18 följande:
    De kommer inte in om jag inte öppnar dörren, däremot kommer de in mellan glasen i dörren och fönstret... hmm
    Bor du i hyresrätt så kanske dom kanske komma o kitta om fönstrena, Fast det tror jag dessvärre inte att dom gör.

Annars får du väl täta dom sjävla. Eller är det delbara fönster så öppna, tvätta och täta sen. O spraya radar som sjutton..

Nu får du klara dig själv Tungan uteFlört
Svar på tråden Ett inferno av små flugor på utsidan av fönsterna