• bes86

Om du fick välja: Kejsarsnitt eller vaginal förlossning?

Hej alla!

Jag undrar hur kvinnor i allmänhet tänker.
    Om Ni fick välja sätt att föda, skulle Ni välja Kejsarsnitt eller vaginal förlossning?
    Skriv gärna en rad om varför ni väljer som ni gör :)

Tack för att ni tar er tid!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du fick välja: Kejsarsnitt eller vaginal förlossning?
  • brünnhilde

Skulle aldrig våga ett kejsarsnitt. Det är en stor operation med betydligt större risker. Dessutom mycket längre konvalescens, speciellt för mig inom mitt yrke.

• bes86

okej, intressant... tack för ditt svar :)

• varfördåför

vaginal. Vilken upplevelse det är

nepp... kan inte stava... sorry!
  • WimZy

Vaginalt! Tycker inte om kejsarsnitt.

• Esmiso

vaginal.
    Nu har jag fött alla mina tre vaginalt så egentligen har jag ingen erfarenhet av kejsarsnitt.
    Med tvåan var jag så rädd och ville ha kejsarsnitt pga det, men riskerna är ju större vid en operation (som sk ändå är)
    Fick hjälp av auroramottagningen, kan varmt rekommendera det till alla förlossningsrädda!!!

• Scream2

Vaginalt, utan tvekan. 
    Grundtanken är ju trots allt att bebsiar ska komma ut den vägen. En förlossning är ju en förberedelse för bebisen också.
    Och de flesta kvinnor kan i grund och botten föda så! Sen tror jag tyvärr sjukvården i sig, genom att skrämma upp, genom att skynda på och allt annat inte ger optimala förutsättningar för alla

Sen är det skitbra att det finns snitt att ta till när naturen inte vill ha sin gång!!!!    

• FavvoJonna

Kejsarsnitt. Livrädd för vaginalt.

thalia: vad menar du med konvalescens i ditt yrke, det dröjer ju ca 2 veckor (om man har tur) innan man är någorlunda fit for fight igen o innan dess jobbar man väl inte..

• pluvdo

Kejsarsnitt tyckte jag när jag låg och hade värkar för jag ville bara få det överstökat, men nu säger jag helt klart vaginalt. Så fort bebisen är född så försvinner smärtan. Vid kejsarsnitt så har man ett stort sår på magen som gör ont i flera veckor. En kvinna jag såg på BB kunde knappt gå trots att det var en vecka sedan hennes kejsarsnitt. Jag kände inte av särskilt mycket alls efter förlossningen trots att jag fick sys.

• WPmamman

Vaginalt, är praktiskt taget livrädd för alla operationer där det innebär att de ska skära i mig. Mardrömmen är akut kejsarsnitt och något jag ska arbeta med ifall det skulle behöva bli nödvändigt.

Svar på tråden Om du fick välja: Kejsarsnitt eller vaginal förlossning?