• Anonym (patetisk)

När är en person patetisk?

När är en person patetisk och vad betyder patetisk för dig? Beskriv en situation när en person beteer sig patetiskt.

• Svar på tråden När är en person patetisk?
  • Anonym (Sixi)

När någon beter sig barnsligt i en konflikt. Typ: Hasse 37 år fick inte välja film på tv och då sätter han sig på toan med armarna i kors och surar och säger " Nu tänker jag minsann sitta här tills imorgon!"

• Anonym (Sixi)
    Anonym (Sixi) skrev 2011-08-23 18:53:04 följande:
    När någon beter sig barnsligt i en konflikt. Typ: Hasse 37 år fick inte välja film på tv och då sätter han sig på toan med armarna i kors och surar och säger " Nu tänker jag minsann sitta här tills imorgon!"
    Eller det behöver inte vara en konflikt...
  • Anonym (asso)

När en äldre man eller kvinna låtsas att dom är 20 igen, klär och beter sig sig billigt och skaffar nya respektive (som skulle kunna vara deras barn).

• Anonym

Att Lotta Enberg och Nanne Grönwall bär spetsoveraller på någon sorts turnè är patetiskt.

Att vara extremt full på ett 80-årskalas och ragga på unga ingifta män, bära smaklösa kläder och sluddra brukar vara patetiskt av majoritet.

• Anonym (Sixi)
    Anonym skrev 2011-08-23 19:14:53 följande:
    Att Lotta Enberg och Nanne Grönwall bär spetsoveraller på någon sorts turnè är patetiskt.

Att vara extremt full på ett 80-årskalas och ragga på unga ingifta män, bära smaklösa kläder och sluddra brukar vara patetiskt av majoritet.
    Klippt och klistrat?
  • Anonym
    Anonym (Sixi) skrev 2011-08-23 19:17:39 följande:
    Klippt och klistrat?
    Jajamensan Flört
  • Anonym (patetisk)
    Anonym skrev 2011-08-23 19:28:43 följande:
    Jajamensan Flört

anade det jag med;)
  • Anonym

Haha ja men vi skulle ju beskriva en (2) situation sen om den är klippt och klistrad här väl ingen betydelse ..... Skäms

• seriousally

En karl som är lite förkyld och beter sig som att hans sista stund är kommen....

• Banjolasse

Ingen av er verkar förstå vad ordet egentligen betyder. Det betyder "högtravande", inte nödvändigtvis i uttalat negativ mening.

Svar på tråden När är en person patetisk?