• Anna Paulita

Buffe´med bakverk

Min son fyller snart 1 och vi har alltid tidigare bjudit på mat när vi firar någon i familjen som fyller år, men den här gången orkar jag inte. Och har beslutat mig för att ha en buffe´med bakverk.

Kandel/kardemumma eller vaniljbullar är ju givet, likaså cupcakes. Sedan tänkte jag göra mini blåbärspajer. Baka drömmar och kanske hallongrottor. Räcker 5 olika? Ska jag byta ut något? Har någon något spännande och roligt tips om något annat man kan baka? :P

Alla tips motages!    

• Svar på tråden Buffe´med bakverk
  • Naemi

Jag har haft buffé av denna typ någon gång, och då bjudit på detta:
    Frukt-/bärpaj (ofta äpple samt rabarber) med vaniljsås, kladdkaka med Mariannefluff, frusen cheesecake, enkel chokladtårta med nötbotten, sockerkaka med citron som serveras med vispad grädde och cocktailfrukt så man själv får göra en bakelse av det om man vill.
    Jag har valt ovanstående bara för att alla sakerna går fort och enkelt att göra, och som samtidigt är goda och faller många i smaken.

Jag tycker absolut att det räcker med fem sorter, och allt du föreslagit låter gott :)

• Anna Paulita
    Naemi skrev 2011-08-23 20:47:01 följande:
    Jag har haft buffé av denna typ någon gång, och då bjudit på detta:
    Frukt-/bärpaj (ofta äpple samt rabarber) med vaniljsås, kladdkaka med Mariannefluff, frusen cheesecake, enkel chokladtårta med nötbotten, sockerkaka med citron som serveras med vispad grädde och cocktailfrukt så man själv får göra en bakelse av det om man vill.
    Jag har valt ovanstående bara för att alla sakerna går fort och enkelt att göra, och som samtidigt är goda och faller många i smaken.

Jag tycker absolut att det räcker med fem sorter, och allt du föreslagit låter gott :)
    Dina förslag er super och är lätt något jag skulle kunna ha för vuxna, men det kommer ju en hel del ungar så jag känner att jag vill ha lite alternativ som barn uppskattar.
Svar på tråden Buffe´med bakverk