Hultan skrev 2011-08-25 21:38:13 följande:
Hej Nighty. Jaha, knepigt. Men vet du att din mens kommer igång regelbundet vid en speciellt vikt? Har du provat menar jag? Många av mina kamrater tyckte att jag såg tunn ut och sa saker som - men nu räcker det väl ändå, snart försvinner du!, osv. Men då låg jag iofs fortfarande inom normal BMI gräns. Det låter inte som om du gör det?
Mina kamrater var helt enkelt ovana att se mig så smal.
Om du inte VET att din mens kommer tillbaka om du minskar i vikt så låter det inte som att du borde gå ner om du redan fått anmärkning hos din läkare. Och som det låter så är du redan smal. Så det kanske inte är vikten som är just ditt problem.
Hej igen Hultan
Nä, det är väl inte vikten som är mitt problem. Jo, jag är redan smal. Men ibland funderar jag om det är DET som är problemet att jag har för låg underhudsfetthalt, men kruxet blir ju när jag försöker gå upp i vikt och det sätter sig på det mest onyttiga stället på hela kroppen att ha fett... magen!
Prover hos läkaren visade de att jag hade förhöjda testosteronhalter i kroppen, vilket jag antar är boven till att fettet sätter sig på just magen för mig. Som det gör på alla killar och gubbar.
Hur sänker man sina testosteronhalter..? De är det jag försöker komma underfund med. Träna och äta inga/lite/mindre kolhydrater har ju varit den bästa lindringen för mig hittills iallafall.