• Anonym (bleh)

Du vet det onda när man sväljer för stort

När man råkar svälja en för stort klunk med dricka så det sakta glider ner och det gör lite ont. Den känslan har jag under 3-4 dagar fått lite till och från i bröstet till synes utan anledning och det känns mer vid inandning. Det kommer och går under dagarna och jag kände det första gången i torsdagsmorse.

Vad 17 kan det vara för nåt????  

• Svar på tråden Du vet det onda när man sväljer för stort
  • The Ultimate Grizzy

Jag kan känna ungefär så ibland när jag får halsbränna och början till magkatarr. Det liksom värker högt upp i bröstet, mot halsen till. För mig brukar det hjälpa med ett par Novalucol eller liknande.

• Anonym (bleh)

Åh hu, det lät inte som någon höjdare! Kanske det kan bero på något sånt då

• The Ultimate Grizzy

Bara man vet vad det är så känns det inte så farligt. Men du ska kanske gå och kolla det för säkerhets skull.

• cyklar

Jag brukar också få så ibland. Har ingen aning om varför. Har ofta magkatarr men har aldrig kopplat ihop det. Kanske har det med varann att göra. Jag tycker jag brukar få ont sådär när jag är stressad, spänd o har allmänt ont i nacken/ryggen eller whatever. Men då brukar jag också få magkatarr. Ta det lungt o försök slappna av. Sov ordentligt o så så går det säkert över :)

• Anonym (bleh)

Ta det lugnt och slappna av lät ju som en lyx jag gärna skulle unna mig, men med 2 småbarn, ett heltidsjobb och en karl som jobbar skift är det inte det lättaste att få till ;)

Låter ju som att det kan vara magkatarr, det är ju ingen höjdare! Bir det värre får jag väl masa mig iväg till läkaren, så länge han inte sjukskriver mig är jag nöjd! Vill inte vara borta från jobbet, är bara vikarie och vill ju visa min bästa sida såklar!  

• The Ultimate Grizzy

Nej, sjukskriven tror jag inte att du blir om det är magkatarr, men det finns bra mediciner du kan få utskrivna så att du kan ta dem genast om det behövs.

Svar på tråden Du vet det onda när man sväljer för stort