• Rollindynamite

    Har en STOR finne/böld på hakan : BILD

    Det finns ingen topp på den, den gör ont och känns "varig" Har försökt sticka hål på den utan resultat hitills, för ett par dagar sen klämde jag på den och fick ut lite var, men nu e den värre och går inte klämma.. Någon som vet vad man ska göra??



     
  • Svar på tråden Har en STOR finne/böld på hakan : BILD
  • Rollindynamite
    Cornellia skrev 2011-08-23 22:40:22 följande:
    Dränk in ett plåster med asolsprit och sätt dit över natten.
    har suttit en stund med alsolsprit på en bomullsrondell nu iaf. har bytt ansikst tvål samt ansiktskräm, det var då det kom. :(
  • Rollindynamite
    Lindreas skrev 2011-08-23 22:41:11 följande:
    Låt den bara va. Jag vet, skitsvårt, men det är det enda som hjälper... :S
    Oh ja, svårt.. Den e dessutom varm nu när jag pillat på den.. och gör så jävla ont!
  • Lindreas
    Rollindynamite skrev 2011-08-23 22:42:45 följande:
    Oh ja, svårt.. Den e dessutom varm nu när jag pillat på den.. och gör så jävla ont!
    Jag vet... Lägg på en kall blöt bomullstuss. Jag brukar ta på lite basiron innan jag går och lägger mig, bra att ha hemma!
  • Rollindynamite
    Lindreas skrev 2011-08-23 22:44:27 följande:
    Jag vet... Lägg på en kall blöt bomullstuss. Jag brukar ta på lite basiron innan jag går och lägger mig, bra att ha hemma!
    Mhm basiron, får nog köpa det! tack för tipset!
  • Adut 27

    Skippa basiron o alla andra uttorkande medel. Kör med dina nya ansiktsprodukter. Torkar man ut blir allt bara en kamp mellan hud o det uttorkade, o huden producerar än mer fett.

    Låt den vara... som andra säger, skitsvårt. Men tar du hål på den ser det sju resor värre ut!

    Byter man produkter blir det lätt såhär innan huden vant sig vid det nya.
    Vad har du köpt för produkter?

  • Jennicken

    Ah..en inombordare :D Dom försvinner så småningom, så precis som några andra har skrivit: låt den vara ;)

  • Rollindynamite

    har låtit den vara... e ännu inte borta :P har inte ett skit ont i den och den kommer inte ut heller :P. På apoteket rekomenderade dom inte basiron efter som jag inte har problem med acne eller nått... men ett coverstick som var uttorkande fick jag köpt. Inget händer alls :P... Hon sa även att jag skulle gå till en distrikt sköterska om den inte gav sig.. Kanske skulle göra det

  • Sarabella

    Jag har haft likadant. Gör sjukt ont, jag vet.. Men låt den vara så länge du kan.. Mina har blivit som en liten prick mitt i efter ett tag och då har jag klämt den.. Äckligt jag vet men det gjorde ju så ont att jag inte kunde prata knappt! Hade den på kinden vid munnen nästan..

  • Rollindynamite
    Sarabella skrev 2011-09-05 22:26:02 följande:
    Jag har haft likadant. Gör sjukt ont, jag vet.. Men låt den vara så länge du kan.. Mina har blivit som en liten prick mitt i efter ett tag och då har jag klämt den.. Äckligt jag vet men det gjorde ju så ont att jag inte kunde prata knappt! Hade den på kinden vid munnen nästan..
    fast min känns inte överhuvudtaget längre.. det är inget som går att klämma heller, den är för djupt in och är bara en hård kula nu :S
  • Joico

    Ah en underjordare Låt den vara, du kommer inte att kunna klämma den. Du kan prova att lägga en rejäl klick med fet kräm på den, då kan den krypa fram lite och du kan klämma liiite liite iaf. Det brukar sluta med att man kan klämma hälften och hälften går tillbaka, så att säga. Men sånadär brukar göra ont, eller? Tungan ute

  • Rollindynamite
    Joico skrev 2011-09-07 09:09:10 följande:
    Ah en underjordare Låt den vara, du kommer inte att kunna klämma den. Du kan prova att lägga en rejäl klick med fet kräm på den, då kan den krypa fram lite och du kan klämma liiite liite iaf. Det brukar sluta med att man kan klämma hälften och hälften går tillbaka, så att säga. Men sånadär brukar göra ont, eller? Tungan ute
    det var utav att använda för fet kräm jag fick den :P men nää alltså jag har nog försökt med allt, det är en hård kula bara :P den e mkt mindre nu iaf. Kommer nog gå bort av sig själv, den går längre in i kroppen eller vad man ska säga, den e låångt in, det går inte att få ut den. Ingen smärta överhuvudtaget...
Svar på tråden Har en STOR finne/böld på hakan : BILD