• Tigerrr

Storleksfråga på Molo Pyxis!

Hej alla smarta och härliga föräldrar!
    Nu är det snart dags att köpa vinteroverall till min dotter och
    jag har snöat in mig på en Molo Pyxis, frågan är ju bara vilken storlek?

Dottern är 18 mån, 76cm lång och väger runt 9 kg,
    tänkte först ta en i storlek 80, hon är en ganska liten tjej och 80 känns jättestort.
    Men efter dagens bvc besök med nya mått så är jag nu tveksam..
    Fortsätter hon växa i samma takt så skulle hon mäta 80cm i december..och det är
    ju då vintern kommer...

Hur resonerar ni? Tar gärna emot tips och råd!
    Vore kul att höra om någon har erfarenhet av Molo Pyxis också!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Storleksfråga på Molo Pyxis!
  • Tigerrr

Ingen som vill hjälpa mig??

• zofzan

Trist att ingen svarat undrar oxå över denna overall, är osäker på om jag ska köpa stl 86 eller  92 till min son på 20 månader han har 86 och 92 på vissa kläder så jag är osäker, är overallerna stora i stl?

• ami

Vi hade den overallen i vintras. Upplevde den normal till stor i stl. Stl 74 passade bra till vår ettåring, ca 73? Cm lång och rätt smal. Hon är ungefär lika stor och lika gammal som din dtr. Detta år blir det en annat märke, men om vi skulle köpt molo skulle jag ta i stl 86.

• Tigerrr

Åh, tack för svar =)
    Tänker nog beställa hem en i strl 86, känns det alldeles för stort så
    kan man ju alltid returnera.

Var ni nöjda annars med overallen?

• ami

Ja, kanonoverall. Anledningen till att vi inte har en sån detta året med är att jag råkade köpa en Småfolk i stl 74/80 men STOR samt en molo stl 92 som givetvis blir för stor. Kanske blir en pyxis stl 86 här med.
    Supermjuk, varm, smidig, lätt att ta på, tät runt hals. Helt vattentät, hon satt i vattenpöl utan att den blev blöt igenom.

• Tjollabolla

Jag köpte en i 92 till vår flicka på 18 mån. Den var på tok för stor, fick byta till en 86a. Hon är 81 cm. Tror 80 räcker, hon lär drunkna i 86 86 var lika lång som hela vår flicka, pluss några cm...

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tigerrr

Nu vart jag ju ännu mer förvirrad! Tanken är ju att den ska passa i december..när
    kylan sätter in!
    Blir tokig på sånt här!
    Men kul att höra att den är bra iaf, sen är det ju det här med att välja färg =)

Svar på tråden Storleksfråga på Molo Pyxis!