• grannkatten

Hur ska jag göra med hyrbil i Chicago? Boka i förväg här eller när jag kommer dit?

Hur ska jag göra med hyrbil i Chicago? Boka i förväg här eller när jag kommer dit? Vilka ska jag använda mig av Avis, Hertz eller någon annan? 

Sen en till fråga, ska man ta med sig laptopen? Då kan man alltså använda hotellets fria internet? Törs man lämna datorn i hotellrummet? Man vill ju inte släpa runt på den när man ska ut och turista... 

Vad ska jag inte missa när jag är där? Något ni känner att vi måste göra (förutom att shoppa, hi, hi)

• Svar på tråden Hur ska jag göra med hyrbil i Chicago? Boka i förväg här eller när jag kommer dit?
  • Vinxen

Tänk på att du måste ha ett kreditkort för att kunna hyra bil i USA!!!

• grannkatten

Bra tips, tack! Det har jag. Men ska jag förboka eller är det lättare att göra det hemifrån?

• evaoregon

Jag skulle förboka hemifrån.  De stora bolagen som Avis och Hertz brukar ha ungefär samma pris så jag tror inte att det spelar så stor roll vilket du väljer.  Många svenskar verkar boka genom holidayautos.com

• JPT

Jag hade bokat i förväg. Ofta får man bättre priser och du är garanterad att det faktiskt står en bil där och väntar på dig. Vi brukar ofta boka hyrbil via Holiday Autos (som evaoregon) nämnde ovan), och det brukar fungera finfint. 

Har åkt till Chicago en gång och då blev det hyrbil från Alamo (via Holiday Autos). Med tanke på hur stor flygplatsen är tog det hundra år att ta sig till hyrbilsfirman (de låg alla på ungefär samma ställe). Först fick man åka tåg på flygplatsen, sen var det buss och ja... det tog ett bra tag innan man kom fram. Allt var dock bra skyltat och det var aldrig några problem. 

Om du tror att du kommer ha användning av laptopen tycker jag absolut att du kan ta med den. Lås in den i hotellrummets safetybox när du inte använder den bara. Har du en smartphone kan du ju annars leta upp gratis wifi som brukar finnas här och där. 

Undrar precis som evaoregon om ni bara ska vara i Chicago eller om ni ska åka runt? Var i såna fall? Är det bara i Chicago behöver ni inte hyrbil som sagt var.  

Hur som helst; jag ÄLSKAR Chicago. Tycker bättre om Chicago än New York faktiskt :) Ligger otroligt fint vid sjön och åh, riktigt vackert med blandningen av gamla och nya skyskrapor. Själva stämningen i staden är mer avslappnad på något sätt och jag vet inte ens hur jag ska förklara det. En klassiker är ju att åka upp i Willis Tower (gamla Sears). Storslagen utsikt!  

• grannkatten

Vi ska vara där i 6 dagar och kommer bara att behöva bil dag 3 och 4. Är det dyrt att parkera i centrala Chicago? Och är det säkert att parkera?
    Om vi inte har hyrbil, hur tar man sig enklast till hotellet i centrala Chicago? Buss eller taxi? 

• evaoregon
    grannkatten skrev 2011-08-24 22:19:09 följande:
    Vi ska vara där i 6 dagar och kommer bara att behöva bil dag 3 och 4. Är det dyrt att parkera i centrala Chicago? Och är det säkert att parkera?
    Om vi inte har hyrbil, hur tar man sig enklast till hotellet i centrala Chicago? Buss eller taxi? 
    Jag skulle bara hyra bil de dagar som ni verkligen behöver den.  Parkering brukar vara dyrt i de flesta storstäder här i USA:
Svar på tråden Hur ska jag göra med hyrbil i Chicago? Boka i förväg här eller när jag kommer dit?