• Tussilagoflickan

Micromat?

Brukar ni äta de färdiga rätterna som säljs i frysdisken och bara ska in i micron? Vi har brukat köpa Findus, men gillar dem inte riktigt. Brukar endast äta dem när tid inte finns till att laga mat ex. när man ska ha med sig på jobbet.

Vad brukar ni äta? Kanske kan man få tips på en god tillagad måltid redo för micron

• Svar på tråden Micromat?
  • Karpet

Jag har knappt ätit dem men en gång åt jag Dafgårds lasagne och den var riktigt god. Ingen hälsomat direkt men ändå. Släng på en hög tomater så blir det i alla fall lite bättre.

• sweetpea

Jag försöker undvika färdigmat, men måste jag tycker jag att den "färska" mikromaten är mycket godare - Findus har ju en ny serie, och Kronfågels kyckling i currysås är riktigt god. En annan favvis är soppor och grytor från Souperb.

• MimmiLina

Vi lever på micromat, helt allvarligt alltså.

Brukar ofta käka Wärdshusrätterna från Findus. Mina favoriter där är ostschnitzeln, biffen, pastarätterna, köttbullarna, lövtunn bit...

Sen blir det mycket Gorbypiroger, minipizzor, Dafgårds lasagne, köttbullar och makaroner...

Mamma Scans köttbullar är goda och färdiglagade, bara att väma på. Lite makaroner eller pulvermos till det och vips, så är middagen klar!

Mamma Scans pyttipanna är oxå jättegod och färdiglagad!

Svar på tråden Micromat?