Såhär gjorde jag när jag skulle komma ut ur garderoben.
Hej alla !Jag tänkte skapa denna tråden för att höra hur ni andra har gjort när ni skulle komma ut ur garderoben.
Min Historia är såhär.
Bakgrund: Svenska föräldrar, 2 syskon, medelsvensson.
Min mamma är väldigt homofobisk. Hon är aldrig elak till någon homosexuell, men hon tycker att det är fel och äckligt. Pappa bryr sig inte. Inte syskonen heller.
Jag skulle skjutsa min mamma till en väninna utanför stan. Vi småpratade i bilen när hon frågade mig om jag har träffat någon. Jag svarade Ja, det gör jag. och mamma frågade vem det var. Jag svarade rakt ut att det är en tjej som heter Sanna.
Det blev knäpptyst i bilen hela vägen fram. Hon sa hejdå och gick ur bilen.
Det var egentligen menat att jag skulle hämta henne på natten men hon hade ordnat någon annan.
Dagen efter ringde hon och ville fika, så vi möttes upp på ett café. Där satt vi tysta en stund innan hon sa att hon blev lite besviken och ledsen. Men att jag va hennes dotter och hon älskar mig för den jag är.
Idag har vi en bra relation till varandra och pratar varje dag. Sanna är alltid välkommen hem till mina föräldrar. Nästa steg är en resa vi ska göra, Sanna & Jag med hennes och mina föräldrar =)