Konstanterade cellförändringar och blödning
Upptäkte att jag blödde i samband med samlag och googlade om det. Möjlig orsak visade sig vara Klamydia, cellförändringar eller känsliga slemhinnor.
Har aldrig varit på kontroll pga övergrepp i barndomen. (är över 35 år). Gick till vårdcentralen och tog prover för båda sakerna. Hon såg att jag började blöda lätt av det lilla hon petade. Men att det i övrigt inte syntes något.
Kände mig nästan lättad då jag hade sett framför mig ett långt gånget cancerfall. Trodde då mer (jag dvs trodde) på att jag hade klamydia (även om det ju var nog så jobbigt att tänka sig).
Nu en vecka efter provet så ringde vc upp. Ingen klamydia men däremot cellförändringar. Hon hade skickat vidare en remiss till gyn för vidare undersökning och evt bränning.
Jag kom mig dock inte för att fråga om det var små cellförändringar eller stora (som jag nu sett att det kan vara). Men hade det varit små (tänker jag då) hade de väl bara följt upp om ett halvår eller så..
Usch nu har jag blivit nervös igen. Inför vc besöket hade jag rent utav börjat tänka ut lösningar på hur jag skulle göra inför min död och hur jag skulle berätta om det för mina nära o kära. Jag är en ganska "ensam är stark" person. Jag har inte sagt något om detta till någon. Jag vill inte oroa någon annan i onödan. Antar att det är därför jag skriver här istället. Måste få ur mig det på något sätt. Höra andras erfarenheter eller tankar.
Hade jag cancer så skulle jag dö. Jag skulle inte orka kämpa. Jag har åndå aldrig velat leva ett långt liv pga andra progressiva obotliga sjukdommar som jag har. Även om dessa inte börjat ställa till med några större besvär än.
Finns det någon här som haft blödningar och cellförändringar? Om det gått långt (cancer) borde det inte då ha synts mer för ögat? Hon kände även på mina äggstockar och kunde inte känna att de var förstorade på något vis. Jag känner fö inte av det alls.