är det någon som upplevt håravfall av cerazette?
För 3 år sedan började mitt hår tunnas ut pga. stress, men det såg ändå normalt ut liksom, inga kala fläckar eller folk som reagerad på att jag hade tunt hår så. Jag kunde ha det fint uppsatt i toffs och det föll fint när det var nersläppt...bara att det hade blivit lite tunnare och det händer ju väldigt många kvinnor någon gång i livet.
För 1 år sedan, alltså förra sommaren så började jag äta cerazette (har tidigare inte använt varken mini-p eller p-piller) och mitt hår är helt förstört.
Jag kan inte ha det uppsatt för då faller det av ännu mer, jag har börjar få en kal fläck, det är jätteflygit, så man ser igenom de när det är utsläppt. Det är hela hela tiden slitet, hur mkt jag än klipper bort. När jag vaknar på morgonen är det hår över hela kudden, det är mitt hår som ligger på golvet hemma, jag känner mig värre än en hund! Jag mår så himla dåligt och skäms något så fruktansvärt.
Igår när jag satt och läste i bipacksedeln man får med cerazette-förpackningen så såg jag att ovanliga biverkningar kan vara just håravfall. Det har jag inte sett innan.
Vad tror ni? Och är det ngn mer som upplvet detta?