• freja7

Hur mycket växte ni efter första mens?

Hej! Jag är mamma till en tjej på snart 11 år. Hon kom tidigt i puberteten och har redan haft mens 1 år. Hon fixar det jättebra och tycker att det känns ok. Men det jag funderar över är ju detta med längden. Tydligen växer man inte så mycket efter första mens, och under detta året som hon haft mens har hon vuxit 7 cm. Dock är hon bara 146 cm lång idag och jag skulle ju helst se att hon kommer över 150 cm iallafall. Det skulle vara kul att höra hur mycket ni växte (om ni kommer ihåg det alltså) och även om ni hade regelbunden mens redan från början? Hoppas på många svar!!!! Hälsningar Rebecca

• Svar på tråden Hur mycket växte ni efter första mens?
  • Eisa

Hej!

Nej mensen var inte helt regelbunden första året. Jag växte kanske 2 cm efter första mens men jag var ju 14,5 år när jag fick min första också.

• Lillsnufflan

Jag fick mens när jag var 11 år och växte 5 centimeter efter det. Min syster däremot fick mens något senare, hon var kanske 12, men rännde iväg säkert 15 cm sedan.

• hysteria

Hej, jag fick mens väldigt tidigt, strax innan jag fyllde Växte c:a 10 cm efter första mensen. 

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Anonym (jag med)

Om jag minns rätt så var jag runt 10-11 när jag fick min mens. Minns inte hur lång jag var då, men blev iaf 160 cm. Har alltid varit kort så jag växte nog normalt mycket på några år.

• kattm

Jag fick mens tidigt, var 12 år, och den var (och är) oregelbunden. Jag växte en del under högstadiet. Var under 150 cm när jag fick mensen, och är sedan ungefär 14 års ålder 158 cm.

• Lillsnufflan

Min mens var för övrigt regelbunden efter ett år ungefär.

• IsDimma

Jag fick min mens samma dag som jag fyllde tolv år. Då var jag 170-171 cm och växte fram till julen det året (jag är född på sommaren) 4-5 cm till - idag är 175 cm lång. Hade regelbunden mens från början, kunnat ställa klockan efter den typ

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • BlommyNess12

Jag var 10 när jag fick min första mens, växte aldrig nåt mer efter det, så jag är 156..

• BlommyNess12

Hade också regelbunden mens direkt

• 010306

Växte minst 13 cm efter det.. den kom i 12 års åldern & då var jag 153 cm. Slutade växa i 15 års åldern och blev 166 cm.

• Fia 28

Jag fick min första mens när jag var 10, var då 153 och idag 162. Mensen var ganska regelbunden i början men blev oregelbunden i högstadiet istället.

Svar på tråden Hur mycket växte ni efter första mens?