Storlek på Kavat stövlar Extreme???
Behöver snabbt svar... Har inhandlat Kavat stövlar Extreme hos Ellos där man fick 40% och fri returfrakt. Men nu är det lite problem med storleken, dottern har stl. 29 i vanliga fall på alla skor nu. Hennes innermått (foten) är 17,5 cm. Enligt Kavats hemsida är innermåttet 19,7 på deras stl. 29. Då borde ju stl. 29 vara OK til vintern, med 2 cm tillgodo. Fast när jag ringde Ellos och frågade, så sade de att Kavats storlekar på deras hemsida inte alls stämmer. DE sade att Kavat mäter hela ytterskon. Men på Kavats hemsida så står det klart och tydligt innermått och att man skall lägga till 2 cm vid köp att dessa stövlar Extreme. Och enligt Ellos stämmer då stl. 30 enligt Ellos egna storlekstabell, de sade att det var den man skulle gå efter. På stl. 30 enl. Kavats hemsida var innermåttet 20,4 och det är ju för tok på mycket för en fot som är 17,5 cm idag...
Nu har jag beställt 2 par, 1 stl.29 och 1 stl. 30 eftersom man har fri returfrakt. Så kan man skicka tillbaka det ena paret. Fast när jag kollade på Mina beställningar så var det ju bara 1 artikel som man fick 40% rabatt på. Så ena paret är det ju fullt pris på. Då vet jag ju inte om man får skicka tillbaka den rabatterade varan och behålla den andra och ändå få 40% rabatt på den. Hoppas ni förstår hur jag menar.
Hur ska jag göra???