• Die Mutter

Någon med erfarenhet av IKEAs budgetvariant av laminatgolv?

Planerar inför en försäljning av vår lägenhet och funderar på att lägga in ett billigt laminatgolv i kök-hall-sovrum för att ge ett mer enhetligt intryck då där nu ligger tre olika golvmattor/klickgolv.

Såg att IKEA lanserat en billig laminatvariant i ek (SLÄTTEN, 39kr/kvm). SKulle passa bra då vi har ek-parkett i v-rummet...

Någon som provat lägga detta (eller något annat budget klick-golv från IKEA) och kan ge en recension på utseendet efter läggning?
    Hur var det att lägga, smidigt eller köper man sig bara en massa problem?

(Obs - alltså jag vet att det är skitgolv som ej håller i längden. Vi har inga intentioner att "lura" en blivande köpare att golvet är nybytt, utan vill bara skapa ett bättre helhetsintryck inför visningar för en billig penning, vilket i vårt fall skulle bli ca 3000 för fräscht golv...)

Hoppas nån har svar

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av IKEAs budgetvariant av laminatgolv?
  • Vickan I

Sambon lade ngt billigt golv från IKEA i klädkammaren i gamla lgh just bara för att göra det lite finare än den gröna plastmattan som var. Slutresultatet blev bra, men han svor redigt påvägen dit och var glad att det bara var en ganska liten yta. Det "fransade/gick upp" sig lätt när man skulle såga/måttanpassa vissa bitar coh var lite ömtåligt. Men inte just det golv ni tänkt och detta var ett tag sedan så kanske bättre kvalle nu? Efteråt minns jag att han sade att vi borde lagt ngr kronor till på ett bättre/lättare golv att lägga. Iaf om ytan varit större.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • bizzziie

Dom skulle ju inte sälja det där golvet mer fick jag till svar när jag frågade i varuhuset för någon månad sedan?? Då fanns det kvar på internetsidan, dom hade glömt ta bort det..?

Har du kollat med varuhuset?? Gör det först innan du funderar..

• Die Mutter

Är lite det jag misstänker. Men kanske värt insatsen ändå, för den billiga penningens skull
    Minns du om han hade laminatkap eller sågade för hand? Tänkte man kan hyra en sån annars...

• Die Mutter
    bizzziie skrev 2011-08-24 10:03:42 följande:
    Dom skulle ju inte sälja det där golvet mer fick jag till svar när jag frågade i varuhuset för någon månad sedan?? Då fanns det kvar på internetsidan, dom hade glömt ta bort det..?

Har du kollat med varuhuset?? Gör det först innan du funderar..
    Aj då, ska kolla!
  • Die Mutter

Verkar som bara vissa varuhus säljer det, tex helsingborg och gävle (om jag inte hörde fel). Helsingborg funkar bra för oss, så ska fortsätta fundera och tar gärna emot fler åsikter/erfarenheter om de finns

• Vickan I
    Die Mutter skrev 2011-08-24 10:04:50 följande:
    Är lite det jag misstänker. Men kanske värt insatsen ändå, för den billiga penningens skull
    Minns du om han hade laminatkap eller sågade för hand? Tänkte man kan hyra en sån annars...

Minns faktiskt inte, men tror han sågade för hand. El ja inte med en vanlig grovsåg, utan en sådan där vinkelsåg med stativ el hur jag ska förklara . Sambon skulle vägra lägga flera rum med det golvet så mkt kan jag säga. Men som sagt inte precis samma som ni tänkt.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • bizzziie
    Die Mutter skrev 2011-08-24 09:41:18 följande:
    Planerar inför en försäljning av vår lägenhet och funderar på att lägga in ett billigt laminatgolv i kök-hall-sovrum för att ge ett mer enhetligt intryck då där nu ligger tre olika golvmattor/klickgolv.

Såg att IKEA lanserat en billig laminatvariant i ek (SLÄTTEN, 39kr/kvm). SKulle passa bra då vi har ek-parkett i v-rummet...

Någon som provat lägga detta (eller något annat budget klick-golv från IKEA) och kan ge en recension på utseendet efter läggning?
    Hur var det att lägga, smidigt eller köper man sig bara en massa problem?

(Obs - alltså jag vet att det är skitgolv som ej håller i längden. Vi har inga intentioner att "lura" en blivande köpare att golvet är nybytt, utan vill bara skapa ett bättre helhetsintryck inför visningar för en billig penning, vilket i vårt fall skulle bli ca 3000 för fräscht golv...)

Hoppas nån har svar
    Vi har lagt ett antal klickgolv av olika kvaliteter och priser och vi har till samtliga använt vanlig kap-och geringssåg och det har gått ypperligt!
    ♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ -----> vitamalmen.blogg.se -om inredni
Svar på tråden Någon med erfarenhet av IKEAs budgetvariant av laminatgolv?