• Dennis76 2

Särbo?????

Hej på er,

Jag vill be alla er att inte dömma kvinnan i mitt inlägg, det gör jag själv inte heller. Jag älskar henne mer än själva livet o hon har säkert haft en bra anledning för vad hon gjorde...

För 13 dagar sedan  när jag låg ute på jobb fick jag en sms med typ "jag har flyttad mina saker, dina står kvar. Vet inte om jag kommer hem igen....."
    Vi har nyss fått bebies o hon va lite deppig efter det o det va lite tjafs men det är inte konstig. Man sover dålig etc.
    Hon hör knappt av sej, jag vet ingenting. Hon flyttade 22 mil ifrån mig, hur ska allt fungera. Nu fick jag mejl o då föreslog hon att vi kunna rädda vårat förhållandet o bli särbo....Vad va fel i vårat förhållandet??
    Hade min äldsta son hemma föra vecka för jag hade semester så då fick jag iaf nån att ta hand om o tänka på annat.
    Men nu har jag inte ätit på 3 dagar, klarar inte av det. Det som håller mig igång är jobb o träning.

Hur fungerar särbo, vad kan jag förvänta mig av det???

Just nu vet jag ingenting, vill bara kliva ur det hela.

Snälla kan nån berätta hur särbo med barn funkar???

• Svar på tråden Särbo?????
  • Svennis

Har tyvärr ingen egen erfarenhet men jag hjälper dig att puffa!

Styrkekramar!!

• LoMsBebis

Fint att du inte dömmer kvinnan. I ditt läge hade jag spytt ut de värsta ord jag någonsin kan tänka mig.

Jag har heller ingen erfarenhet av särbo livet. Men.. fråga henne hur hon har tänkt sig? Vad menar hon med särbo och vad är tanken? Att ni måste pausa för att veta vad hon vill? 
    Kanske är hon deprimerad efter förlossningen?!
    Hur eller hur måste ni prata. Hör av dig till henne om hon är dålig på att höra av sig. 

Hoppas allt löser sig! /Linda

• andreasgson

Jag var särbo i en månad sen gjorde jag slut... Det är sjukt jobbigt att om du vill vara med henne och hon vill vara särbo så är du ju på paus på nått sätt hmm.. du tvingas leva med ett ständigt oro över dig.. Som jag kände kommer hon vilja att jag ska flytta hem igen eller vad vill hon? Nä jag mår skit just nu för det enda jag vill är att få vara med henne men, men..

• Ruby01

Jag dömmer inte henne heller, men tror inte att särbo är något bra. Hörde en psykolog för ett tag sedan som sa att inga förhållanden mår bra av avstånd, kanske ett tillfälligt, typ om någon är på resa, men de förhållanden som hållit längst, de här personerna du vet som är 90 år och varit ihop sedan de var 15, det är ofta personer som umgåtts väldigt mycket och har gemensamma intressen eller till och med jobbat ihop. Det är en myt att det är dåligt att träffas för mycket. Synd at hon har gett upp, den första tiden när man fått barn är svår, men om hon fixat boende måste hon ha tänkt på det ett tag eller? Ibland finns det inte så mycket att göra när någon bestämt sig för att det ska ta slut. JAg tror att hon säger att hon vill vara särbo för att göra dig glad, eller för att hon är ledsen för att hon har brutit och ändå vill ha kakan kvar lite, ha kvar lite av tryggheten det är med ett förhållande, men eg vill hon bort från dig.

Svar på tråden Särbo?????